Viestinnän ostajan opas

Vastaatko yrityksesi tai organisaatiosi viestinnästä? Etsitkö viestintätoimistoa kumppaniksesi? Löydät sopivan tämän ohjeen avulla.

Yritykset, järjestöt ja muut yhteisöt tarvitsevat tehokasta viestintää menestyäkseen omissa ydintoiminnoissaan. Viestintätoimistot ovat olemassa tarjotakseen asiakkailleen lisäresursseja ja viestinnän monipuolista erikoisosaamista.

Tarve ulkopuolisen viestintäosaamisen ostamiseen voi lähteä strategiselta, taktiselta tai operatiiviselta tasolta. Lähtökohtana voi olla tarve suunnitella yhteisön viestintää yhdessä ulkopuolisen konsultin kanssa. Viestintätoimistosta löytyy asiantunteva keskustelukumppani pohtimaan jo sitäkin, olisiko yhteisön toiminnan ja ajankäytön kannalta järkevämpää jakaa työt omien ja ulkopuolelta ostettujen resurssien kesken. Toimistoissa on viestinnän eri osa-alueisiin erikoistuneita ammattilaisia.