Mikä on MTL?

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten yhteisö. Siihen kuuluu yrityksiä, jotka parantavat markkinoinnilla ja viestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, auttavat niitä toteuttamaan strategiaansa, selviytymään kunnialla kriiseistä ja johtamaan muutosta tuloksekkaasti. Ne tarjoavat strategista konsultointia mediavalintoihin ja järjestävät tuloksellisia tapahtumia.

Jäsenyrityksemme auttavat asiakkaitaan kasvamaan, saamaan uusia asiakkaita, kehittämään uusia tuotteita ja palveluita, kasvattamaan markkinaosuuttaan, luomaan vahvoja brändejä ja vahvistamaan niitä edelleen.

MTL-toimistot ovat luotettavia ja vastuullisesti toimivia yrityksiä

Miksi valita meidät?

Kasvatamme jäseniemme osaamista

Tarjoamme monipuolisia jäsenpalveluita, järjestämme alan osaamista kehittäviä kilpailuja, koulutusta ja tapahtumia. Tuotamme toimialatietoutta ja puhumme alan puolesta. Olemme mukana Makes ry:ssä, jonka tehtävänä kasvattaa markkinoinnin merkityksen ymmärrystä Suomessa.

MTL on jäsenenä alan johtavissa kattojärjestöissä EACA:ssa (The European Association of Communications Agencies) sekä ICCO:ssa (The International Communications Consultancy Organisation).

Historia

MTL:n toiminnalla on pitkät perinteet. MTL perustettiin 18.11.1942 alkujaan Mainostoimistojen liitoksi.  Vuonna 1988 Mediatoimistot liittyivät MTL:ään ja vuonna 2000 nimi muutettiin Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry:ksi. Vuonna 2006 Viestintätoimistojen liitto yhdistyi MTL:ään. Digitoimistoille perustettiin oma toimialayhdistys vuonna 2008. Suomen Tapahtumamarkkinointiyhdistys STAY liittyi MTL:ään vuonna 2010. Vuonna 2015 liiton nimi muutettiin Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry:ksi.