Vuodesta 2006 Young Lions Finland -kilpailu on antanut nuorille markkinointikyvyille mahdollisuuden näyttää kyntensä. Jos siis työskentelet markkinoinnin parissa ja olet 30-vuotias tai nuorempi, anna meidän kuulla äänesi!
Cannes Lions -festivaali tuo yhteen maailman suurimmat brändit ja luovimmat ihmiset oppimaan, verkostoitumaan sekä juhlimaan luovuuden tuloksellisuutta.
Young Lions Finland -kilpailua valmistelemassa vuonna 2020 on markkinointi- ja viestintäalan seitsemän osaajaa seitsemästä eri toimistosta. Työryhmä valmistelee kilpailun tehtävänannot.
Tutustu voittaneisiin kisatöihin
- Löydät voittaneet kilpailutyöt Young Lions Finland -kisakansliasta. Sivuille pitää kirjautua.
- Cannes Lions -webinaarit & kurssit löydät täältä.
- Löydät meidän facebookista.
- Pitchauskurssi & työpaja 11.3.2020 klo 9 -10.30, mentorina Finnish Comms Awards -kilpailussa vuoden pitchaaja -tittelin voittanut Mirkka Guthwert Viestintätoimisto Drum.
Tärkeät päivänmäärät
- Ilmoittaudu torstaihin 5.3.2020 klo 16.00 mennessä!
- Kilpailuviikonloppu 6. -8.3.2020 (jokaisella osallistuvalla tiimillä on aikaa suorittaa kilpailutehtävä viikonlopun aikana. Tehtäväjako on perjantaina 6.3. klo 18.00)
- Tuomariston valitsema shortlista julkaistaan 27.3.2020
- Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
- Pitchauspäivä 2.4.2020 klo 9 alkaen (Eteläranta 10). Shortlistalle pääsevät tiimit pitchaavat kisatyönsä tuomaristolle. Kilpailutyön & pitchauksen perusteella valitaan voittajajoukkueet.
- Young Lions Finland -voittajat julkistetaan perjantaina 3.4.2020 klo 14
- Vinkit Cannesiin lähtijöille & aamupala elokuussa 2020 (MTL, Eteläranta 10). Verkostoitumista, johon osallistuvat voittajat, sponsorit, kilpailutyötä valmistellut työryhmä & tuomaristo.
Osallistuminen
- Ilmoittaudu torstaihin 5.3.2020 klo 16.00 mennessä!
- Tiimissä on 2 henkilöä/toimisto.
- Samasta toimistosta voi kilpailuun osallistua useampi tiimi yhteen tai useampaan kategoriaan.
- Kaipaatko ennakkovinkkejä? Suosittelemme tutustumaan kilpailun kategorioihin etukäteen.
- Tehtäväjako annetaan kaikille osallistujille perjantaina 6.3.2020 klo 18.00 webinaarina. Linkki webinaariin sekä kilpailusivuille lähetetään sähköpostitse 6.3.2020.
- Jokaisella tiimillä on aikaa suorittaa ja palauttaa kisatehtävä sunnuntaihin 8.3.2020 klo 23.50 mennessä. Aikataulu on tiukka ja siitä ei voida joustaa.
- Kisakanslia päivystää | Johanna Lohiluoma, yhteisömanageri puh. 050 400 2623
❤ Torstaina 5.3.2020 klo 10-17.00 - Kisakanslia päivystää | Tarja Virmala puh. 0400 484 693 / tarja.virmala@mtl.fi
❤ Perjantaina 6.3. klo 16-18
❤ Sunnuntaina 8.3. klo 16-18. - Täytäthän kilpailutyötä palautettaessa lomakkeen huolella. Julkaisemme kilpailutyön tietoihin perustuen tiedot shortlistalla.
- Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
- Teillä on viikko aikaa valmistella 5 minuutin pitchaus (& tukimateriaalit), jonka päälle tuomaristo voi esittää kysymyksiä 3 minuuttia.
- Osallistumismaksu 200 € (+ALV 24%) / työpari / kategoria. Osallistumismaksut käytetään kattamaan Cannesin kisapassien hintaa.
Pitchauspäivä 2.4.2020 klo 9-14.00
- Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle.
- Tuomariston kokouksessa on minuuttiaikataulu. Pitchaajan tulee olla ajoissa paikalla ja hänet kutsutaan kokoustilaan hänelle varatulla ajalla.
- Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
- Teillä on viikko aikaa valmistella 5 minuutin pitchaus (& tukimateriaalit), jonka päälle tuomaristo voi esittää kysymyksiä 3 minuuttia. Aikataulu on tiukka eikä siitä voida joustaa.
- Pitchauksen apuna käytettävät materiaalit lähetetään ennakkoon powerpoint- tai PDF-tiedostona 31.3.2020 mennessä: johanna.lohiluoma@mtl.fi.
- Shortlistalaiset saavat tarkemmat ohjeet & kutsun yhteiseen työtilaan.
Voittajien kisakustannukset
Pyrimme löytämään sponsoreita vuodelle 2020, joiden sydän sykkii markkinoinnin edistämiselle. Osallistumismaksut ja mahdolliset sponsorimaksut käytetään kattamaan kisapassien hinta (1895€ + ALV / Osallistuja).
Toimistojen kannattaa kuitenkin varautua maksamaan mahdollisten kisaajien kustannukset itse.
Young Lions Finland -tuomaristo
Young Lions Finland -tuomaristo ilmoitetaan 6.2.2020 mennessä. Mukaan valitaan markkinointi- ja viestintäalan ansioituneita ammattilaisia.
Kilpailun säännöt
- Kilpailuun voivat ilmoittautua kaikki markkinoinnin parissa työskentelevät 30-vuotiaat tai nuoremmat.
- Kilpailun osallistumismaksun maksaminen vahvistaa osallistumisen. Mikäli osallistumismaksua ei ole maksettu, järjestäjällä on oikeus jättää kampanja kilpailun ulkopuolelle.
Lisätiedot
Tarja Virmala
Toimitusjohtaja, MTL
Puh. 040 048 4693
tarja.virmala@mtl.fi
Niina Tielinen
Myyntipäällikkö, Plusprint
niina.tielinen@plusprint.fi
Johanna Lohiluoma | Kisakanslia
Yhteisömanageri, MTL
johanna.lohiluoma@mtl.fi