Vuodesta 2006 Young Lions Finland -kilpailu on antanut nuorille markkinointikyvyille mahdollisuuden näyttää kyntensä. Jos siis työskentelet markkinoinnin parissa ja olet 30-vuotias tai nuorempi, anna meidän kuulla äänesi!

Cannes Lions -festivaali tuo yhteen maailman suurimmat brändit ja luovimmat ihmiset oppimaan, verkostoitumaan sekä juhlimaan luovuuden tuloksellisuutta.

Young Lions Finland -kilpailua valmistelemassa vuonna 2020 on markkinointi- ja viestintäalan seitsemän osaajaa seitsemästä eri toimistosta. Työryhmä valmistelee kilpailun tehtävänannot.

Tutustu voittaneisiin kisatöihin

  • Löydät voittaneet kilpailutyöt Young Lions Finland -kisakansliasta. Sivuille pitää kirjautua.

Tutustu töihin

Tärkeät päivänmäärät

  • Ilmoittaudu torstaihin 5.3.2020 klo 16.00 mennessä! 
  • Kilpailuviikonloppu 6. -8.3.2020 (jokaisella osallistuvalla tiimillä on aikaa suorittaa kilpailutehtävä viikonlopun aikana. Tehtäväjako on perjantaina 6.3. klo 18.00)
  • Tuomariston valitsema shortlista julkaistaan 27.3.2020
  • Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
  • Pitchauspäivä 2.4.2020 klo 9 alkaen (Eteläranta 10). Shortlistalle pääsevät tiimit pitchaavat kisatyönsä tuomaristolle. Kilpailutyön & pitchauksen perusteella valitaan voittajajoukkueet.
  • Young Lions Finland -voittajat julkistetaan perjantaina 3.4.2020 klo 14
  • Vinkit Cannesiin lähtijöille & aamupala elokuussa 2020 (MTL, Eteläranta 10). Verkostoitumista, johon osallistuvat voittajat, sponsorit, kilpailutyötä valmistellut työryhmä & tuomaristo.

Osallistuminen

  • Ilmoittaudu torstaihin 5.3.2020 klo 16.00 mennessä!
  • Tiimissä on 2 henkilöä/toimisto.
  • Samasta toimistosta voi kilpailuun osallistua useampi tiimi yhteen tai useampaan kategoriaan.
  • Kaipaatko ennakkovinkkejä? Suosittelemme tutustumaan kilpailun kategorioihin etukäteen.
  • Tehtäväjako annetaan kaikille osallistujille perjantaina 6.3.2020 klo 18.00 webinaarina. Linkki webinaariin sekä kilpailusivuille lähetetään sähköpostitse 6.3.2020.
  • Jokaisella tiimillä on aikaa suorittaa ja palauttaa kisatehtävä sunnuntaihin 8.3.2020 klo 23.50 mennessä. Aikataulu on tiukka ja siitä ei voida joustaa.
  • Kisakanslia päivystää | Johanna Lohiluoma, yhteisömanageri puh. 050 400 2623
    ❤ Torstaina 5.3.2020 klo 10-17.00
  • Kisakanslia päivystää | Tarja Virmala puh. 0400 484 693 / tarja.virmala@mtl.fi
    ❤ Perjantaina 6.3. klo 16-18
    ❤ Sunnuntaina 8.3. klo 16-18.
  • Täytäthän kilpailutyötä palautettaessa lomakkeen huolella. Julkaisemme kilpailutyön tietoihin perustuen tiedot shortlistalla.
  • Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
  • Teillä on viikko aikaa valmistella 5 minuutin pitchaus (& tukimateriaalit), jonka päälle tuomaristo voi esittää kysymyksiä 3 minuuttia.
  • Osallistumismaksu 200 € (+ALV 24%) / työpari / kategoria. Osallistumismaksut käytetään kattamaan Cannesin kisapassien hintaa.

Pitchauspäivä 2.4.2020 klo 9-14.00

  • Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle.
  • Tuomariston kokouksessa on minuuttiaikataulu. Pitchaajan tulee olla ajoissa paikalla ja hänet kutsutaan kokoustilaan hänelle varatulla ajalla.
  • Jokainen shortlistalla oleva tiimi pääsee pitchaamaan kisatyönsä ja esittäytymään tuomaristolle! Pitchaus on pakollinen PR-, marketers- ja media-kategorioihin osallistuville. Tarjoamme ainutlaatuisen mahdollisuuden myös muihin kategoroihin osallistuville päästä pitchaamaan kisatyönsä tuomaristolle.
  • Teillä on viikko aikaa valmistella 5 minuutin pitchaus (& tukimateriaalit), jonka päälle tuomaristo voi esittää kysymyksiä 3 minuuttia. Aikataulu on tiukka eikä siitä voida joustaa.
  • Pitchauksen apuna käytettävät materiaalit lähetetään ennakkoon powerpoint- tai PDF-tiedostona 31.3.2020 mennessä: johanna.lohiluoma@mtl.fi.
  • Shortlistalaiset saavat tarkemmat ohjeet & kutsun yhteiseen työtilaan.

Voittajien kisakustannukset

Pyrimme löytämään sponsoreita vuodelle 2020, joiden sydän sykkii markkinoinnin edistämiselle. Osallistumismaksut ja mahdolliset sponsorimaksut käytetään kattamaan kisapassien hinta (1895€ + ALV / Osallistuja).

Toimistojen kannattaa kuitenkin varautua maksamaan mahdollisten kisaajien kustannukset itse.

Young Lions Finland -tuomaristo

Young Lions Finland -tuomaristo ilmoitetaan 6.2.2020 mennessä. Mukaan valitaan markkinointi- ja viestintäalan ansioituneita ammattilaisia.

Tutustu tuomaristoon

Kilpailun säännöt

  1. Kilpailuun voivat ilmoittautua kaikki markkinoinnin parissa työskentelevät 30-vuotiaat tai nuoremmat.
  2. Kilpailun osallistumismaksun maksaminen vahvistaa osallistumisen. Mikäli osallistumismaksua ei ole maksettu, järjestäjällä on oikeus jättää kampanja kilpailun ulkopuolelle.

Lisätiedot

Tarja Virmala
Toimitusjohtaja, MTL
Puh. 040 048 4693
tarja.virmala@mtl.fi

Niina Tielinen
Myyntipäällikkö, Plusprint
niina.tielinen@plusprint.fi

Johanna Lohiluoma | Kisakanslia
Yhteisömanageri, MTL
johanna.lohiluoma@mtl.fi