Parhaat sekunnit

Parhaat Sekunnit on Screenforce Finlandin, Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liiton (MTL) ja Mainostajien Liiton yhteinen tv-mainoskilpailu, joka on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. KPS oli vuoden 2016 loppuun saakka nimeltään Kuukauden Parhaat Sekunnit, ja sen toisena järjestäjänä oli MTV Oy. Nyt tammikuusta 2019 lähtien kilpailu tunnetaan nimellä Parhaat Sekunnit.

PS-kilpailun filmisarjaan ovat tähän mennessä osallistuneet automaattisesti kaikki MTV3:lla, AVAlla ja Subilla valintakauden aikana ensiesitetyt mainokset. Vuoden 2017 alusta kilpailu laajeni koskemaan kaikkia kaupallisilla televisiokanavilla esitettyjä mainoksia, jotka on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Nykyään MTV:n kanavien lisäksi myös Nelonen Median, Discovery International Channelsin sekä Fox Networks Groupin kanavilla esitetyt mainokset voi ilmoittaa kisaan mukaan. Joka kaudella tuomaristo valitsee viisi parasta mainosspottia, joista koostetaan vuoden 15 parhaan mainosspotin shortlist. Tästä shortlistasta valitaan koko vuoden voittaja. Kausittainen tuomaristo koostuu kahdeksasta mainosalan ammattilaisesta. Koko vuoden voittajan päättää Voitto-gaalan tuomaristo ja voittaja myös julkistetaan gaalassa.

Lisätiedot

Anna Lujanen
anna.lujanen@screenforce.fi
puh 040 5274734

Inka Luomanmäki
inka.luomanmaki@screenforce.fi
puh 040 165 7010