MTL järjestää lukuisia alaa kehittäviä kilpailuja, joita ovat muun muassa Effie Awards Finland, Finnish Comms Awards, Young Lions Finland sekä Kultasulka.

Finnish Comms Awards on viestinnän tehokkuutta ja tavoitteellisuutta mittaava kilpailu, joka järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2011. Silloin nimellä MTL Comms Awards. Se mikä erottaa Finnish Comms Awardsin muista kilpailuista on kilpailun 2.vaihe, jolloin tuomaristo valitsee voittajan osallistujien pitchausten perusteella.

Effie Awards Finland on markkinoinnin luovuutta ja tehokkuutta mittaava kilpailu, joka järjestetään yli 40 maassa. Suomessa kilpailun järjestämisestä vastaa MTL. Vuoden 2018 Effie Awards Finlandin kumppani on Sanoma.

Cannes Young Lions Finland Vuodesta 2006 kilpailu on antanut nuorille markkinointikyvyille mahdollisuuden näyttää kyntensä. Jos siis työskentelet markkinoinnin parissa ja olet 30-vuotias tai nuorempi, anna meidän kuulla äänesi!

Kultasulka-kilpailu järjestetään yhdessä viestintätoimisto Manifeston kanssa. Kilpailu järjestetään joka toinen vuosi.