Uusi viestintäkilpailumme palkitsee asiakaskokemuksesta ja tuloksellisesta yhteistyöstä

MTL Communications Awards -viestintäkilpailu uudistuu ja uudeksi nimeksi tulee Finnish Comms Awards. Viestintätöiden arvioinnissa painotetaan erityisesti asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyötä, asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä sekä pitkäjänteistä toimintaa kumppaneina. Uudistuneen kilpailun päätuomariksi on kutsuttu Christina Forsgård Netprofile Finlandista. 

Finnish Comms Awards -kilpailu on asiakkaan ja viestintätoimiston yhteistyön kilpailu, jossa palkitaan tavoitteiden saavuttamisesta yhdessä.

- Nostamme näillä palkinnoilla esiin viestintätoimistojen kanssa tehtävän työn erityisyyttä: onnistunut viestintätyö tehdään yhdessä ja se on kokonaisvaltaista. Ratkaisevaa ei ole keneltä idea tuli ja kuka juoksi viimeisen metrin. Viestintä on joukkuelaji, jossa on erilaisia tehtäviä ja rooleja – myös eleettömiä ja hiljaisia. Haluamme kiinnittää huomiota asiakaskokemukseen, tuoda nyanssit esiin ja antaa tunnustusta koko joukkueelle, luonnehtii päätuomari Christina Forsgård kilpailua.

MTL:n organisoima kilpailu järjestetään nyt seitsemännen kerran. Kilpailuun lähetetään vuosittain 50 - 90 erilaista asiakkaan kanssa yhdessä tehtyä viestintätyötä, joilla on edistetty asiakasorganisaation strategisia tavoitteita.

Kilpailuun haetaan erityyppisiä viestintätöitä

Myös kilpailun kategoriat muuttuvat kuvaamaan vahvemmin viestintätyön konsultatiivista luonnetta ja erityisesti toimialoihin liittyvää osaamista. Kategoriavoittajien lisäksi palkitaan edelleen vuoden viestintätyö, vuoden viestintätoimisto ja paras pitchaaja sekä uusina palkintoina vuoden spokesperson asiakasorganisaatiosta ja vuoden viestintäkonsultti.

Viestintäkilpailun kehitystyön on Christina Forsgårdin johdolla tehnyt MTL Viestintätoimistojen jaoksesta työryhmä Janne Saarinen (SEK), Sari-Liia Tonttila (Ahjo Communications) ja Noora Wuolanne (Vapa Media).

Christina Forsgård oli MTL Viestintätoimistojen puheenjohtajana luomassa ja perustamassa ensimmäistä MTL Communications Awards -kilpailua vuonna 2011. Hän on tuomaroinut viestintätoimistojen kilpailutöitä mm. Golden Hammerissa ja BAPRAssa.

Päätuomari Forsgårdin lisäksi vuoden 2018 kilpailua tuomaroivat

Antti Isokangas, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja, Kotipizza
Heini Hirvonen, toimitusjohtaja, Ahjo Communications
Eeva Kalli , toimitusjohtaja, Miltton Networks
Riina Kirmanen, johtaja, Vaisala
Kaisa Lipponen, viestintäjohtaja, Neste
Vilma Luoma-Aho, professori, Jyväskylän yliopisto
Helena Marjaranta, viestintäjohtaja, Metso
Mika Mäkinen, viestintäjohtaja, Sisäministeriö
Alexander Pihlainen, varatoimitusjohtaja, Slush
Minna Pinola, viestintäjohtaja, Solita
Rasmus Roiha, toimitusjohtaja, Ohjelmistoyrittäjät
Heli Uusimaa, tuottaja, MTV
Katri Viippola, viestintäjohtaja, Varma

Tuomariston sihteeri on Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL.

Kilpailu avataan 19.2, finalistit julkaistaan 27.4. Kaikki finalistit saapuvat tuomariston kokoukseen myymään, pitchaamaan, oman kilpailutyönsä. Tuomariston kokous on 24.5. Voittajat julkistetaan Finnish Comms Awards -tilaisuudessa 14. kesäkuuta.