Markkinointihenkisin insinööri 2017 -kilpailun loppusuoralle viisi

Markkinointihenkisin insinööri 2017 – kilpailun loppusuoralle on valittu viisi henkilöä: Jari Innanen; osastonjohtaja, Granlund Mission Critical, Sami Kokkonen; toimitusjohtaja, Fira Palvelut, Mikko Koskinen; brändijohtaja, Kyrö Distillery Company, Jani Lehikoinen; markkinointi- ja kehitysjohtaja Hydroline, Markus Ojala; Chief Data Scientist, Smartly.io.

Kilpailun voittaja valitaan viiden parhaan joukosta tuomariston kokouksessa 9. marraskuuta, ja voittaja julkistetaan 15. marraskuuta.
Markkinointihenkisin insinööri -kilpailulla halutaan korostaa markkinoinnin merkitystä yrityksen kilpailukykytekijänä. Palkintoraha 10 000 euroa annetaan insinöörille, joka on innovatiivisesti ja tuloksellisesti yhdistänyt teknologia- ja markkinointiosaamista yrityksen liiketoiminnassa.

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjestää kilpailun nyt neljännen kerran yhteistyössä Teknologiateollisuuden ja Alma Talentin kanssa. Palkintosumman lahjoittaa Teknologiateollisuus ry.

Voittajan valitsee tuomaristo, jonka puheenjohtaja on ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Kai Mykkänen, tuomariston jäsenet ovat päätoimittaja Jyrki Alkio (Tekniikka & Talous) hallituksen puheenjohtaja Aaro Cantell (Normet), toimitusjohtaja Eeva Kalli (Miltton Networks), hallituksen puheenjohtaja Päivi Leiwo (Oilon), toimitusjohtaja Kaija Pohjala (Cocomms), toimitusjohtaja Miska Rajasuo (BobTheRobot), ja hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm (Robit). Tuomariston sihteeri on MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Tuomariston viisi haastateltavaa valitsi esiraati, johon kuuluivat Tekniikka & Talous -lehden päätoimittaja Jyrki Alkio, Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jorma Turunen ja MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.