Helsingin Sanomien lehdistönvapauden kampanja voitti Grand Effien 2018

effie awards finland

The Land of Free Press -kampanja voitti Effie Awards Finland 2018 -kilpailun arvostetuimman palkinnon. Se nosti esiin lehdistönvapauden merkityksen presidentti Putinin ja Trumpin huippukokouksen aikana. Kampanjan ideoi Helsingin Sanomille TBWA\Helsinki.

Helsingin Sanomat täytti huippukokousvieraiden saapumisreittien ulkomainospinnat presidentti Putinille ja presidentti Trumpille kohdistetuilla, vapaan lehdistön merkitystä korostavilla ulkomainoksilla: Welcome to the land of free press.

Sekä Venäjällä että Yhdysvalloissa suhde vapaaseen mediaan on ollut ongelmallinen, mutta Suomessa lehdistönvapaus on edelleen maailman kärjessä.

Kampanja keräsi näkyvyyttä 56 maassa ja toimi myös kimmokkeena yhä kasvavalle kansainväliselle liikkeelle lehdistönvapauden puolesta.

  • Grand Effien voittaa kampanja, joka oli ehdottomasti yksi hienoimmista markkinointiteoista viime vuonna kansainvälisestikin arvioituna. Se on markkinointia, joka lähtee suoraan brändin olemassa olon tarkoituksesta. Olemme kaikki varmasti yhtä mieltä siitä, että jos The Land of Free Press olisi jäänyt tekemättä, se olisi ollut tragedia, sanoo kilpailun päätuomari, Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo.
     
  • Effie-yhteistyömme tavoitteena on nostaa esiin vaikuttavan markkinointiviestinnän merkitystä. On hienoa huomata, että Suomessa tehdään todella kansainvälisen tason markkinointia. Onnea kaikille upeille voittajatöille, sanoo johtaja Karri Ahonen Sanoma Media Finlandista.

Effie Awards Finland palkitsee vuosittain parasta suomalaista markkinointia. Kilpailun järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry. Kilpailun kumppani on ollut jo usean vuoden ajan Sanoma Media Finland.

Kilpailussa jaettiin Grand Effien lisäksi kolme kultaista, kolme hopeista ja kolme pronssista Effie-palkintoa. Kaikki palkitut markkinointityöt perusteluineen löydät Effie Awards Finlandin sivuilta!