Grand Effie 2014 -palkinnosta kisaa 23 kampanjaa

Markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaavan Effie Awards Finland -kilpailun finaaliin on päässyt 23 kampanjaa. Kilpailuun ilmoitettiin liki sata kampanjaa.

Effie-tuomaristoon kuuluu 23 jäsentä, jotka edustavat mainostajia, mainosalaa, korkeakouluja ja mediaa. Tuomariston puheenjohtaja on SEK&GREYn toimitusjohtaja Topi Lintukangas.

Tuomarit arvioivat Effie Awardsissa markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Keskeisiä kriteereitä ovat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella annetaan pisteet myös luoville kampanjaelementeille.

”Effiessä arvioidaan töitä, joiden markkinointistartegiat ovat poikkeuksellisen tuloksellisia. Markkinoinnin suuret trendit näkyvät tämän vuoden töissä selkeästi – isot ideat tulosten takana ovat yhtälailla teknologisia innovaatioita, koukuttavaa tarinankerrontaa kuin aktivointeja”, Topi Lintukangas sanoo.

Effie Awards -kilpailusta

Effie Awards on yksi maailman suurimmista mainonnan tehokkuutta mittaavista kilpailuista, jonka Suomessa järjestää MTL ry yhdessä Kauppalehden kanssa. Effie Awards Finland on vakiinnuttanut asemansa myös Suomen merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna.

Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon. Menestyneet kampanjat esitellään yleisölle ja palkinnot jaetaan perjantaina 31.10.2014.

Aikaisemmat Effie-voittajat ja töiden esittelyt löytyvät arkistosta sivulta http://mtl.fi/effie. ©Effie on Effie Worldwide Inc:n omistama tavaramerkki.

Short-listalle pääsivät seuraavat kampanjat:

Loopin suunnittelu ja lanseeraus, Palvelu- ja tuotesarjat (Nelonen Media, 358, Dagmar)

Joulukalenteri, Palvelu- ja tuotesarjat (McDonald´s Oy, DDB Helsinki Oy, OMD)

PINS-etuohjelman lanseeraus: Miten lähes miljoona suomalaista saatiin liittymään täysin uudenlaiseen kanta-asiakasohjelmaan, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarja (Suomen Lähikauppa Oy, Coalition Rewards Finland Oy, Dagmar Oy, McCann Worldgroup Helsinki Oy, SEK Public)

Täydellinen irtiotto totutuista markkinointitavoista nosti myyntiä 300 prosenttia, Mediatehosarjat, Palvelu- ja tuotesarjat, (NCC Property Development, Omnicom Media Group, ToinenPHD, Kuubi Visual Productions Oy)

Kaikille hyvät kaupat – Tori.fi, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat: Muut kuluttajapalvelut (SCM Suomi Oy, Alkuvoima East Finland Oy)

Hästens limited – kuinka saada taantumassa luksusvuoteiden myyjä nukkumaan yönsä, Mediatehosarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Vepsäläinen, Hasan & Partners Oy)

Kenon KunkkuKertoimien lanseeraus, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Veikkaus Oy, Carat Finland, TBWAHelsinki)

Nissan Nismo Watch, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarja (Nissan Europe, TBWA Helsinki, TBWA G1)

Vuoden loppuunmyydyin lanseeraus – Presidentti Special Blend 2014, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Oy Gustav Paulig Ab, SEK&GREY Oy, Toinen PHD, SEK Point Oy, Front Desk Oy)

Valio Oltermanni Cheddar -lanseeraus, Mediatehosarjat (Valio Oy, Hasan & Partners Oy, Stopp Stockholm, Suunnittelutoimisto Virta Helsinki Oy)

Soneran verkkokaupan kesä – Enemmän lämpöä. Vähemmän hintaa, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Teliasonera Finland Oyj, Nitro Group Oy, Dagmar Oy, North)

Facebookista tehokas myyntikanava, Mediatehosarjat (Norwegian Air Shuttle, iProspect Finland, Vizeum Finland, Mainostoimisto 358)

Älä jätä ihmistä yksin, Mediatehosarjat, Bisneshaastesarjat (Helsinkimissio ry, Folk Finland Oy)

Vihreä mandariini – nuorten kohtaaminen kasvotusten kantoi hedelmää, Bisneshaastesarjat (Oy Hartwall Ab, SEK&GREY / Dagmar, Bob the Robot)

Uusi lastensairaala 2017 -varainhankintakampanja: Suomen suurimmat talkoot, Palvelu- ja tuotesarjat (Uusi lastensairaala tukiyhdistys 2017 ry, Bob the Robot Oy, OMD Finland, Sanoma Media Finland Oy)

Kokkikartano, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Snellmanin Kokkikartano Oy, Mainostoimisto Folk Finland Oy, Ellun Kanat, Voitto)

DNA Dataprepaid – Myynnit korkeuksiin minimipanostuksilla, Mediatehosarjat, Bisneshaastesarjat: Pienet ja alueelliset budjetit (DNA O, ToinenPHD ja Ainoa Resolution)

Kuinka vallata markkinaosuuksia premium-hinnoitellulle virvoitusjuomalle samalla kun muut laskevat hintoja? Pommac Rosé -lanseeraus, Bisneshaastesarjat (Oy Hartwall Ab, SEK&GREY / Dagmar, Bob the Robot)

Finngenerator – Eli kuinka suomalaisten väkiluku saatiin nousemaan 1,3 miljoonalla 2 kuukaudessa, Bisneshaastesarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (Matkailun edistämiskeskus, SEK&GREY, Mediatoimisto Voitto Tiimi Oy, SEK Public, Byroo)

XZ 60 vuotta, markkinajohtajaksi juhlavuoden kunniaksi, Mediatehosarjat (Berner Oy Kulutustavarat, SEK & GREY, Dagmar Oy, Kennel Helsinki)

Stockmann Young Curators – eli lelumainonnan kääntäminen päälaelleen, Mediatehosarjat: Mediainnovaatio, Palvelu- ja tuotesarjat: Muu päivittäistavara (Stockmann, Omnicom Media Group, Kuubi Oy, ToinenPHD)

If Vahinkovakuutusyhtiö, Verkkokauppa 2014, Mediatehosarjat, Palvelu- ja tuotesarjat (If Vahinkovakuutusyhtiö Oy, Omnicom Media Group, Rocky Advertising Oy, Digitaalinen Mainostoimisto Byroo Oy)

Lidl, Palvelu- ja tuotesarjat (Lidl Ky, Folk Finland Oy, Mediatoimisto Happimindshare)

MARKKINOINTIVIESTINNÄN TOIMISTOJEN LIITTO MTL RY

Lisätiedot:

MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puhelin 0400 484 693

SEK&GREY, toimitusjohtaja Topi Lintukangas 040 167 6300

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.