Ilmeen Tukesille suunnittelema kampanja menestyi Berliinissä

Turvallisuus- ja kemikaaliviraston (Tukes) ilotuliteturvallisuuskampanja oli ehdolla eurooppalaisen Digital Communication Awards -palkinnon saajaksi viime perjantaina Berliinissä. Kampanjan suunnitteli mainostoimisto Ilme.

Instituutioiden kategoriassa kansainväliselle tuomaristolle esiteltiin yhteensä viisi
voittajaehdokkaaksi valittua verkkoviestinnän kampanjaa tai projektia, niiden joukossa Tukesin viimevuonna toteuttama Markku-kampanja.

Pääasiassa sosiaalisessa mediassa toteutetun kampanjan keulahahmona esiintyi pommipuvussa esiintynyt Markku, joka muistutti uutta vuotta juhlivia ilotulitteisiin liittyvistä riskeistä ja suojalasien tärkeydestä. Kampanjan videoita katsottiin yhteensä lähes 70 000 kertaa, ja videoita sekä muuta Markku-aineistoa jaettiin ja kommentoitiin vilkkaasti. Yhteensä Markku keräsi Facebookissa muutaman viikon aikana lähes 3000 tykkääjää.

Berliiniläisen korkeakoulun Quadriga University of Applied Sciences järjestämän kilpailun
kansainvälisessä tuomaristossa on yli 30 jäsentä, joiden joukossa on sekä viestinnän tutkijoita että asiantuntijoita. Kilpailun voittajaehdokkaiksi valitut työt seulottiin tänä vuonna lähes 600 hakemuksen joukosta.

Tuomaristo piti kilpailua erittäin korkeatasoisena.-Sarjamme tunnustuspalkinto meni saksalaiselle projektille, mutta kaikki viisi voittajaehdokasta saivat hyvin näkyvyyttä, ja Tukesin kampanja herätti paljon kiinnostusta. Sen perusideaa ja toteutusta pidettiin onnistuneina ja saavutettuja tuloksia poikkeuksellisenhyvinä, viestintäpäällikkö Johanna Salomaa-Valkamo Tukesista kertoo.

Tukesin ilotuliteturvallisuuskampanja:
www.facebook.com/hyvamarkku
www.youtube.com/user/MarkkuTuubi
www.ilotulitus.info

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Johanna Salomaa-Valkamo, puh. 029 5052 481
Johanna.salomaa-valkamo [at] tukes.fi, www.tukes.fi
Yksikön johtaja Jaakko Kaminen, puh. 0207429857
jaakko [at] ilme.fi