Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suositus

14.01.2019

Olemme osa IAB Finlandin yhteisöä, johon kuuluu lähes 100 jäsenyritystä, joiden henkilöstöstä yli 1.000 on mukana IAB:n toiminnassa. IAB:n jäsenistö kattaa laajasti koko digimainonnan ja -markkinoinnin kentän. Mukana ovat niin suurimmat mediatalot kuin pienemmät julkaisijat, myyntiyhtiöitä, mediatoimistoja, markkinointiviestinnän toimistoja, mainostajia, markkinointialan liittoja, tutkimusyrityksiä, teknologiaa tarjoavia yhtiöitä ja SEM/SEO-analytiikkayrityksiä. 

Tulevien vaalien alla myös poliittiset mainostajat ovat osoittaneet kiinnostusta vaikuttajamarkkinointiin. Tätä silmällä pitäen IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmä julkaisi Poliittisen vaikuttajamarkkinoinnin suosituksen.

”Koska tiedon tarve on akuutti etenkin poliittisten mainostajien kentällä, jalkaudumme työryhmämme asiantuntijoiden kanssa myös puoluetoimistoihin. Suomessa on poikkeuksellisen laadukas ja eettisesti tasokas sisältömarkkinoinnin kulttuuri, joten koemme, että meillä on edellytykset toimia myös poliittisen sisältömarkkinoinnin edelläkävijämaana”, IAB Finlandin Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtaja Elli Mäkilä taustoittaa.

Voit ladata oppaan täältä

Kommentoi kirjoitusta