Puolessa vuodessa kansan rakastamaksi brändiksi. Kun aika on.

Sanoma Media Finland Oyj / Oikotie

Palkinnot

Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Yrityskuva

Asiakas

Sanoma Media Finland Oyj / Oikotie
Marja-Leena Tuomola
Liiketoimintajohtaja
Mikko Ristimäki
Johtaja
Joonas Pihlajamaa
Johtaja
Elina Bono
Markkinointipäällikkö
Heikki Lempinen
Johtaja
Juho Laatikainen
Markkina-analyytikko
Suvi Airaksinen
Suunnittelija
Emma Kola
Suunnittelija
Katja Kuusenmäki
Suunnittelija
Niina Tolvanen
Suunnittelija
Kampanja pähkinänkuoressa 

Syksyllä 2016 Oikotie oli brändinä isojen päätösten edessä. Markkinoinnissa oltiin keskitytty eri kategorioiden siilouttamiseen. Työpaikat ja asunnot olivat kuluttajien silmissä erillisiä toimenpiteitä.

Tässä haastavassa markkinatilanteessa Oikotie näki muutoksen mahdollisuuden. Kategorialähtöisestä (työpaikat, asunnot) markkinoinnista siirryttiin kattotason markkinointiin, jonka lähtökohtana oli luoda Oikotiestä aidosti merkityksellinen ja tunteita herättävä brändi. Yhtenä Oikotienä voitaisiin olla vahvempia kuin palvelut erikseen.

Strateginen insight oli yhtä kuin luova ratkaisu. Vahva brändi syntyy vain vahvan konseptin pohjalle. Vahva konsepti syntyy vahvojen eksekuutioiden ympärille.

Päätimme dramatisoida valintatilanteisiin liittyvän luopumisen tuskan ja
uudesta innostumisen ristiriidan. Oikotieltä suomalaiset löytävät ratkaisuja
kaikkiin elämänsä suuriin valintatilanteisiin. Kun aika on.

Toimisto

Intohimotoimisto Cassius
Teppo Juuvinmaa
Asiakkuusjohtaja
Maija Nikkonen-Hilli
Projektijohtaja
Erkko Mannila
Luova johtaja
Antti Tuominen
Copywriter
Hermanni Kanerva
Art Director
Tuukka Tujula
Art Director

Avustavat tekijätiimit

Toinen PHD
Antti Peura
Jenni Reikko
Otto Tuotanto Oy
Ari Laitinen
Anssi Määttä
Kjell Lagerroos