Tupla Energy Company - kahdessa kuukaudessa patukkamiehestä tubettajanuorison ykkösvalinnaksi

Cloetta

Palkinnot

Bronze Effie Finland, Mediasarja
Mediateho

Asiakas

Cloetta
Maija Paakkanen
Marketing Manager
Sanna Teräväinen
Hanna Korhonen
Kampanja pähkinänkuoressa 

TV-mainonnan kultakaudella Tupla rakensi brändiään ja markkinaosuuttaan toimintaleffahahmojen täyttämillä spoteillaan. Maailma muuttui, sankarit vaihtuivat ja mediaympäristö se vasta muuttuikin. Ihailun kohteet vaihtuivat toimintasankareista toisiin itsensä ylittäjiin: tubettajiin. Samalla merkityksellisin puheenaihemedia muuttui tv:stä YouTubeen. Tupla kulkee omia polkujaan myös tubettamisen aikakaudella. 5 sekunnin jälkeen skipattavien spottien sijaan teimme natiivia yhteistyötä uusien sankareiden kanssa. Kasasimme yhteen Suomen toimintatubettajien ykkösketjun. Syntyi Tupla Energy Company. Ideana oli rakentaa Tuplan brändiä ja kommunikoida sen energiaa antavia ominaisuuksia toimintatubettajien kanssa. Tuplan avulla dream teamin jäsenet saivat toteuttaa juuri sen videon, josta ovat aina haaveilleet ja levittää sitä mahdollisimman laajalle yhdessä faniensa kanssa. Mediaideasta kasvoi kevään 2015 suurin markkinointiviestinnällinen nuorisoilmiö, joka ylitti uutiskynnyksen maailmallakin.

Toimisto

ToinenPHD
Jani Halme
Miia Sirviö
Elina Heinonen
Laura Hedman

Avustavat tekijätiimit

Kuubi
Sanna Ylimäinen
Larissa Lounassalo
Mika Pryl
Petri Pryl
Juha Aarikka