DNA "Vaihtamalla paranee"

DNA Oy

Palkinnot

Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Muut kuluttajapalvelut

Asiakas

DNA Oy
Erik Sylvestersson
johtaja, myynti ja markkinointi
Joonas Hyyppä
osastopäällikkö
Niina Ollikka
markkinointipäällikkö
Petra Kakkola
markkinointipäällikkö
Sanna Uusitalo
markkinointipäällikkö
Mikko Knuuttila
markkinointipäällikkö
Kampanja pähkinänkuoressa 

Lama loi erinomaiset edellytykset uuden menestyskonseptin luomiseksi DNA:n markkinointiin. Strategiaksi kiteytyi ajatus Vaihtamalla paranee. Huonoina aikoina juuri kukaan ei osta mitään uutta. Sen sijaan vaihtaminen kannattaa. Varsinkin jos ei joudu luopumaan mistään. Esimerkiksi suuret puhelinlaskut kannattaa vaihtaa pieniin.

Ensimmäinen tämän strategian pohjalta luotu kampanja toteutettiin maaliskuussa 2009. Sille asetettiin erittäin haastavat myyntitavoitteet. Tämä lottokylkiäiseen perustuva suorasukainen kampanja ylitti kaikki odotukset: myynti kasvoi 125,1 % viime vuoteen verrattuna. Jokainen mediamainontaan sijoitettu euro toi takaisin 180,2 euroa.

Toimisto

SEK & GREY Oy
Marco Mäkinen
strategi
Jaakko Rantala
asiakkuusjohtaja
Jarkko Tuuri
luova johtaja, Copywriter
Petteri Vilkki
Art Director
Pia Dahlman
tuottaja
Antti Silventoinen
Web-AD
Marjo Taura
Web Copywriter
Juhamatti Murtomäki
Art Director
Pirjo Ylihärsilä
tuottaja

Avustavat tekijätiimit

Happi Mindshare Oy
Micke Nordman
Account Director
Ninna Rajakangas
Account Manager
Kristiina Le
Planner, TV
Tomi Laine
Planner, Print & Outdoor
Jonna Kivipelto
Planner, Online
Also Starring Oy
Johannes Lassila
tuottaja
Markus Virpiö
ohjaaja