Peter Fieldin seitsemän neuvoa, kuinka hyödyntää lama markkinoinnissa

”Miten selvitä entistä vahvempana koronamyrskystä?”, Peter Field jakaa meille uusimmat tutkimustuloksensa kuinka markkinointiala voi selvitä tulevasta taantumasta.

”Godfather of Effectiveness” Peter Fieldin mukaan taantuma seuraa suurella todennäköisyydellä koronaa ja monilla yrityksillä on kiusaus leikata markkinointibudjetti minimiin. Onko tämä kuitenkaan paras lähetysmistapa?

Tulisiko meidän leikkausten sijaan panostaa ja missä määrin? Kuinka tasapainotamme budjetin myynnin ja markkinoinnin välille? Mitä voimme oppia edellisistä taantumista, miten soveltaa opittua nykytilanteeseen ja selvitä voitokkaina?

Nämä ovat Peter Fieldin esittämiä osuvia kysymyksiä artkkelissa, jonka hän kirjoitti LinkedInissä The B2B Institute:lle. Artikkeli julkaistiin 6.4.2020 ja joita hän avasi IPA webinaarissa, joka tehtiin yhteistyössä The B2B Institute:n kanssa.

Mainostamisen parhaat käytännöt taantuman aikana

Lue tästä artikkelista miten Field tulkitsee IPA:n keräämää dataa 50 eri lähteestä, kattaen 2008-2009 taantuman. Hän summaa yhteen edellisen taantuman seitsemän parasta oppia, joita pystymme soveltamaan nykytilanteeseen.

Parhaat käytännöt käydään läpi myös webinaarissa, joka on katsottavissa tästä: