MTL-jäsentoimistoista eläväksi naapurustoksi

Vuosi yhteisömanagerin pestiä takana. Tavoitteena kuluneelle vuodelle oli tarjota jäsentoimistoille mahdollisuutta ottaa aktiivisempaa roolia sekä luoda toimistoille uudenlaisia mahdollisuuksia kohdata asiakkaita. Vuoden keskiössä on ollut ketterä kokeileminen.

Ja voi mahoton, kuinka olemme testanneet.

Vuoden aikana törmäytimme jäsentoimistot ja asiakkaat uudella tavalla MTL Showcase:ssa, suuntasimme dark web after dark -iltaan, sparrasimme nuorempia johtamisen saloihin MTL Boss Level -paneelikeskustelussa, seikkailimme Helsingissä toimistosuunnistuksen rasteja suorittaen ja jäsentoimistoihin tutustuen sekä lukematon joukko muita hauskoja tapahtumia ja koulutuksia.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä kehitykseen. Iso plussa etenkin jäsenistön ja toimistojen parantuneesta yhteisöllisyydestä. Nyt löytyy aktiviteetteja, koulutusta ja tekemistä. Mielestäni tavoitteeseen on päästy.

Tero Kekki, konseptisuunnittelija & partneri, VIESTINTÄTOIMISTO DRUM 

Toiminta on huomattavasti aktiivisempaa somessa ja osallistumismahdollisuuksia on runsaasti. Hyviä draivi päällä! Nyt ollaan oikeassa porukassa ja yhteenkuuluvuuden tunne on kasvanut.

Minttu Murtomäki, CEO & Partneri NÄKEMYSTEHDAS MBE 

Miksi naapurustoon tutustuminen kannattaa?

MTL naapurustossa, kuten kaikissa suomalaisissa naapurustoissa, katsotaan millaisella autolla naapuri ajaa ja onko postilaatikko suorassa. Vaikka emme ole unohtaneet tervehenkistä kilpailua, on ollut hienoa seurata jäsentoimistojen yhteisiä esiintuloja. Osataan meillä ojentaa se auttava käsikin.

MTL-Viestintätoimistot lanseerasivat kymmenen vuotta sitten hyvän puhumisen strategian: kilpailevista toimistoista ei puhuta negatiivisesti vaan tilaisuuden tullen mieluummin kerrotaan toimiston onnistumisista. On hienoa nähdä, että valittu strategia toimii edelleen useiden ohjelmien kautta. Tavoitteena on ollut nostaa koko toimialan arvostusta ja aktivoida suomalaisia toimistoja osallistumaan kansainvälisiin kilpailuihin ja tehtäviin. Se on toiminut erinomaisesti. Suomi on kokoaan merkittävämpi vaikuttaja esimerkiksi 66 maata kattavassa toimialajärjestö ICCOssa.

Hykertelen käsiäni ja hymy on herkässä. Olen valtavan ylpeä toimialamme vahvuudesta ja yhteistyöstä, jolla pystymme auttamaan toisiamme liiketoiminnan kehittämisessä. Olemme myös yhdessä onnistuneet rakentamaan toimialamme vaikuttavuutta yli kansallisten rajojen. Suomessa on järkyttävän kovaa viestintäosaamista, mikä näkyy lukuisissa isojen kisojen voitoissa. Arvostan kollegoita kilpailevissa toimistoissa erittäin korkealle, koska tiedän miten jäätävän hyviä duuneja he ovat tehneet. Tieto kirittää meitä kaikkia yhä paremmiksi, 

Christina Forsgård, ICCOn Ethic Chairiksi elokuussa valittu NETPROFILEN PERUSTAJA 

Tämä kuvastaa meidän yhteisöä. Ongelmiin tartutaan, kehua uskalletaan ja vaalitaan yhdessä viestintä- ja markkinointialan arvostusta.

Naapurustoon mahtuu monenlaista eläjää

Naapuruston talot ovat monen kokoisia ja ikäisiä, mutta kaikille löytyy tilaa. Yhteisössämme on yhtä monta ääntä kuin jäsentä. Se tuo MTL:n konttorille suloisen äänten sekamelskan, josta pyrimme poimimaan toiveita.

Jäsentoimistot ovat vastanneet urhoollisesti tiuhaan tippuneisiin kyselyihin ja yhteisömanagerin uteluihin. Olemme edenneet varmasti hitaammin kuin nopeimmat olisivat halunneet ja nopeammin kuin hitaammat olisivat tahtoneet. Vankalle pohjalle on kuitenkin turvallisempi rakentaa ja nyt ollaan hyvässä vauhdissa.

MTL:n toiminta on muuttunut jäykästä edunvalvojasta yhteisöksi, jossa on luovuudelle tilaa. Liikkeet ovat ainakin vilkastuneet.

Tarja Virmala, toimitusjohtaja MTL

Toivotamme teidät tervetulleeksi Suomen positiivisimpaan viestintä- ja markkinointialan yhteisöön!