Cannes Young Lions Finland -kilpailun parhaat valittu

Cannes Young Lions Finland -kilpailussa menolipun Cannesiin saivat Emma Rinneheimo & Katariina Karjalainen, Mya Rydman & Joel Huttunen, Jimi Hyvärinen & Minttu Aarniovuori, Johan Korsbäck & Jaakko Ylönen, Miikka Saari & Reetta Haanpää sekä Aleksi Erma & Atso Wilén.

Olipa pitkä ja innostava päivä! Tuomaristo istui koneidensa ääressä intensiiviset kahdeksan tuntia putkeen. Hajautetun digipajamme palkitsi erinomaiset presentaatiot ja progressiiviset nuoret lahjakkuudet. Painopiste oli tekijöissä, heidän ajattelussaan ja luovuudessaan ja kyvystään ilmaista se meille. 

sanoo kilpailun päätuomari Pauli Aalto-Setälä, toimitusjohtaja Dentsu Aegis Network Finland

Sarjojen voittajat olivat aika selvät, uskon, että kaikilla kultamitalisteilla on mahdollisuus erottua maailman parhaiden tekijöiden rivistä Cannesissa. Kiitos vielä kaikille osallistujille, jotka haastavasta briiffistämme huolimatta selviydyitte tehtävästä ja kiitos erityisesti kaikille tuomareillemme kovasta duunista, johon uhrasitte paljon aikaa, energiaa ja ajatusta.Suomellehan voi käydä vielä hyvin.

Pauli Aalto-Setälä jatkaa

Kilpailun brief oli luoda Suomi-lähtöinen ilmiö, josta tulisi kansainvälinen liike. Budjetti oli tarkoitus kerätä kampanjassa. Teeman valinta oli vapaa ja todellisesta toteuttamiskelpoisuudesta sai lisäpisteitä.

Voittajat lähtevät kisaamaan Ranskaan Cannes Lions festivaaleille, jotka on siirretty pidettäväksi lokakuussa.

Cannes Young Lions Finland -kilpailua sponsoroi Plusprint Oy.

Onnittelut voittajille! Näyttäkää upea osaamisenne Cannesissa ja tuokaa Leijonat kotiin. Onnittelut myös kaikille sijoittuneille sekä shortlistalle kivunneille. Olkaa ylpeitä itsestänne. Kiitos kaikille kilpailuun osallistuneille. Ensi vuonna uudelleen.

sanoo Plusprintin myyntipäällikkö Nina Tielinen

Kategorioiden palkitut ja tuomariston perustelut olivat seuraavat

DESIGN

Kulta

Zerobox
Emma Rinneheimo & Katariina Karjalainen, Myy Agency

”Sarjan näyttävin ja tyylikkäin design vakuutti tuomarit. Loppuun asti mietitty kokonaisuus, joka pysyi koherenttina läpi presentaation. Kirsikkana kakun päällä presentoimassa sympaattinen tiimi. Kaiken kaikkiaan selvä ykkönen.”

Hopea

Talkoo Thinking
Joonas Vähäkallio & Fanny Haga, TBWA\Helsinki

“Työ erottui sarjan muista töistä erilaisella tulokulmallaan: ilmiön luominen käyttöön otettavalla tunnuksella on hauska ja oivaltava idea. Toteutuksen osalta työ kaipasi vielä pientä lisätyöstöä.

Pronssi

Right to roam
Janika Lähdes & Elina Cajan-Nikkinen, Bob the Robot

”Tyylikäs ja pirteä kokonaisuus, joka puhutteli tuomaristoa. Jokamiehenoikeuksiin tarttuminen sai erityisesti kiitosta.”

DIGITAL

Kulta

Nakuna
Mya Rydman & Joel Huttunen, Drama Queen Communications

”Valloittava idea ja erittäin ammattimainen kokonaisuus. Tiimin poikkeuksellinen, täysin kansainvälisen tasoinen presentaatio varmisti kullan ja matkaliput.”

Hopea

#coronaproofed
Saana Sundberg & Lara Ala-Olla, TBWA\Helsinki

”Jykevä oivallus olemassa olevan alustan käytöstä viestinviejänä. Nerokkaan yksinkertainen toteutus, jossa ilmiön syntymisen aistii jo matkalle pelipaikalle.”

Pronssi

Finnish it
Roni Regnér & Tommi Selander, TBWA\Helsinki

”Riemukas ajatus siitä, miten kulttuurimme ominaisuus, vaivaantunut hiljaisuus, muuttuukin vihapuheen poistajaksi. Selkeä ja ammattimainen esitys.”

FILM

Kulta

The Word Collection A/W 20
Jimi Hyvärinen & Minttu Aarniovuori, NORD DDB

”Film-kategoria haastoi osallistujat niin löytämään relevantin insightin, synnyttämään kirkkaan idean kuin luomaan visuaalisesti kiehtovan toteutuksenkin. The Word collection A/W onnistui ainutlaatuisen hyvin kaikissa näissä. Tällaisia töitä maailma tarvitsisi lisää!”

Hopea

Kalsarikännit
Anton Paananen & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki

”Riemastuttava, jopa eeppinen kuvaus maailmanmaineeseenkin nousseesta suomalaisilmiöstä. Tekijöillä on taitoa kuljettaa tarinaa eheästi erilaisia kuvamateriaaleja hyödyntäen.”

MEDIA

Kulta

ORAVA – Redefine Your Scale
Johan Korsbäck & Jaakko Ylönen, Sanoma Media Finland

”Online educational platform ORAVA todettiin kategorian laadukkaimmaksi kokonaisuudeksi. Työn näkemys ja konsepti tukivat upeasti toisiaan.’’

Hopea

A Generational Dream in Danger
Anssi Soini & Leo Järstä, Carat & Frankly Partners

’’Tämä työ yhdisti hienosti ajankohtaisia aiheita kokonaisuudeksi, jolla olisi onnistuessaan valtava mediapotentiaali.’’

PR

Kulta

The Box Challenge
Miikka Saari & Reetta Haanpää, N2 Marketing & Kuubi

”Kaikessa yksinkertaisuudessaan nerokas idea, joka inspiroi osallistumaan välittömästi. Ajan hengen mukainen haastemainen kampanja, joka saa kuluttajat ja yritykset laajasti mukaan. Voisi laittaa samantien toteutukseen. ”

Hopea

Score with your head
Venla Väkeväinen & Liisa Helle, Bou

”Vakuuttava ja ammattimainen presentointi. Perinteinen. mutta tehokas strategia, jossa hyödynnetään urheiluidoleita vaikuttajina ja hienosti tunnettua perinnettä, jossa pelaaja saapuu kentälle lapsen saattamana. ”

Pronssi

The Free Press
Akseli Kouvo & Samy Wilkman, hasan partners

”Rohkea, erottuva ja iso idea ongelmaan, johon Suomella on maailmalle paljon annettavaa. Käytännön toteutuksessa muutama kysymys vaatisi vielä miettimistä.”

PRINT

Kulta

Exporting Finnish Equality
Aleksi Erma & Atso Wilén, TBWA\Helsinki

“Suomalaisen saunan ja tasa-arvon risteyksestä on löydetty jotain ainutlaatuista, kansainvälisesti kiinnostavaa ja äärimmäisen vetovoimaista. Suoritteet suorastaan huokuvat suomalaisuutta, tasa-arvoa ja ovat vielä läpikotaisin totta. Miksi viedä maailmalle ainoastaan kiukaita, jos voi viedä suomalaista saunakulttuuria ja tasa-arvoa. Tuomaristo kannustaakin tätä onnekasta kiuasvalmistajaa ottamaan tästä välittömästi onkeensa.”

Hopea

Box of hope
Riku Eteläkoski & Jonathan Fanta, Bob the Robot Oy

“Äitiyspakkauksen valjastaminen pakolaisvauvojen ja -lasten avuksi ei ole ainoastaan fantastinen idea, se pitäisi jalkauttaa välittömästi. Tämä yksinkertaisuudessaan loistava ajatus tarjoiltiin vielä vaikuttavan visuaalisen idean ja nokkelaa copyn saattelemana. Tuomaristo ei voi muuta kuin kiittää ja onnitella.

Pronssi

Take the bus like a Finn
Mya Rydman & Joel Huttunen, Drama Queen Communications

“It’s funny because it’s true” -lausahdus on harvoin yhtä totta kuin tämän työn kohdalla. Riemastuttava, oivaltava ja äärimmäisen ajankohtainen. Tuomaristo haluaa antaa erityiskiitoksen allekirjoituksesta: “Stereotypes have never been healthier.” Koko homman olisi voinut jopa rakentaa tuon lauseen ympärille.

Merit*)

The Parental State of Mind
Viivi Tervonen & Mikko Sippola, C2 Advertising

”Tämän työn visuaalinen idea oli niin vahva ja pysäyttävä, ettei teksteille ollut juurikaan tarvetta. Tärkeä aihe ja hieno toteutus.”

Merit*)

IKIOMA
Riikka Rechardt & Pauline Korp, hasan & partners

”Hyvä aihe, hieno idea ja viimeistelty toteutus. Onnea kahdesta shortista ja kunniamaininnasta.”

 

MARKKINOINNIN, TEKNOLOGIAN JA LUOVUUDEN LIITTO MTL RY

Lisätietoja

  • Pauli Aalto-Setälä, 040 543 7444
  • Tarja Virmala, 0400 484 693