Markkinointihenkisin insinööri 2017 -kilpailun loppusuoralle viisi

Markkinointihenkisin insinööri 2017 – kilpailun loppusuoralle on valittu viisi henkilöä. Kilpailun voittaja valitaan viiden parhaan joukosta tuomariston kokouksessa 9. marraskuuta, ja voittaja julkistetaan 15. marraskuuta.

Shortlistalla ovat

  • Jari Innanen; osastonjohtaja, Granlund Mission Critical
  • Sami Kokkonen; toimitusjohtaja, Fira Palvelut
  • Mikko Koskinen; brändijohtaja, Kyrö Distillery Company
  • Jani Lehikoinen; markkinointi- ja kehitysjohtaja Hydroline
  • Markus Ojala; Chief Data Scientist, Smartly.io.

Markkinointihenkisin insinööri -kilpailulla halutaan korostaa markkinoinnin merkitystä yrityksen kilpailukykytekijänä. Palkintoraha 10 000 euroa annetaan insinöörille, joka on innovatiivisesti ja tuloksellisesti yhdistänyt teknologia- ja markkinointiosaamista yrityksen liiketoiminnassa.

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL järjestää kilpailun nyt neljännen kerran yhteistyössä Teknologiateollisuuden ja Alma Talentin kanssa. Palkintosumman lahjoittaa Teknologiateollisuus ry.

Tuomaristo

Tuomariston puheenjohtaja

  • Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Kai Mykkänen

Tuomariston muut jäsenet

  • päätoimittaja Jyrki Alkio (Tekniikka & Talous)
  • hallituksen puheenjohtaja Aaro Cantell (Normet)
  • toimitusjohtaja Eeva Kalli (Miltton Networks)
  • hallituksen puheenjohtaja Päivi Leiwo (Oilon)
  • toimitusjohtaja Kaija Pohjala (Cocomms)
  • toimitusjohtaja Miska Rajasuo (BobTheRobot)
  • hallituksen puheenjohtaja Harri Sjöholm (Robit)
  • Tuomariston sihteeri on MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Tuomariston viisi haastateltavaa valitsi esiraati, johon kuuluivat Tekniikka & Talous -lehden päätoimittaja Jyrki Alkio, Teknologiateollisuus ry:n toimitusjohtaja Jorma Turunen ja MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.