Lidl:n Elä kuin viimeistä kesäpäivää -mainosfilmi voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit -filmisarjan

Lähtökohta Elä kuin viimeistä kesäpäivää -mainoksen ja kampanjan taustalla oli Suomen lyhyt kesä ja se, mitä se aiheuttaa meissä suomalaisissa.

Kesä muuttaa meitä ihmisinä. Se saa meidät elämään täysillä ja ottamaan ilon irti heti, kun on kesäkeliä tarjolla. Tämän ajatuksen ympärille lähdimme rakentamaan kampanjan tarinoita pilke silmäkulmassa.

kertoo Lidl:n markkinointipäällikkö Seppo Niemelä

Lidl:n Elä kuin viimeistä kesäpäivää -mainos valittiin kesäkauden 2016 Kuukauden Parhaat Sekunnit -mainosfilmikilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Mainos on tarina suomalaisesta kesästä ja suomalaisuudesta. Tunnistettava, tuttu ja aito. Kansallinen pessimismi sekä Suomen lyhyt ja kylmä kesä on syntynyt elämään mainoksen muodossa. Loistavaa ja oivaltavaa tarinaa tukee mieleenjäävä musiikki”.

Mainoksen on suunnitellut mainostoimisto Folk ja tuotannosta vastasi tuotantoyhtiö Otto Tuotanto. Mediatoimistona toimi Virta Helsinki. Elä kuin viimeistä kesäpäivää -mainos vilisee Suomen kesään liittyviä tapoja ja perinteitä. Myös TV:n katsojat huomasivat mainoksen.

Olemme kampanjan saamaan huomioon tyytyväisiä. Saimme paljon positiivista palautetta niin yrityksen sisältä kuin ulkopuoleltakin.

Kertoo Lidl:nmarkkinointipäällikkö Seppo Niemelä.

Mikä oli TV-mainonnan rooli kampanjassa ja yleensä Lidl:n markkinoinnissa?

TV-mainonnan rooli oli rakentaa tarinaa ja avata kampanjan tarina kuluttajille mieleenpainuvasti. Uskomme markkinoinnissamme tarinankerrontaan ja liikkuvalla kuvalla TV mukaan lukien on tekemisessämme vahva rooli.

Niemelä jatkaa

Kesäkauden tv-mainossatoa arvioivat

  • Pasi Kuhmonen Villivisio Oy
  • Jan Grehn Mainonnan Vuolas Vastavirta Oy
  • Petri Pitkänen Pakkahuone Oy
  • Pete Saarnivaara Kaiku Helsinki Oy
  • Saana Erkkilä Recommended Finland Oy.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 4.11. klo 22.35 ja Subilla la 5.11. klo 14.55. Ohjelma on katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

Lisätiedot

MTV, Susanna Suomela
p. 040 641 130

KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT
FILMISARJA 02/2016
LIDL: ELÄ KUIN VIIMEISTÄ KESÄPÄIVÄÄ

Mainostaja LIDL
Toimitusjohtaja LAURI SIPPONEN
Kaupallinen johtaja TIMO HANSIO
Markkinointipäällikkö SEPPO NIEMELÄ
Mainospäällikkö CHRISTIAN SAUKKOLA
Mainostoimisto FOLK
Copywriter TOMMI LAIHO
Copywriter TOMMY MÄKINEN
Copywriter LASSE PAASTO
AD KIMI ISSAKAINEN
Asiakkuusjohtaja PIA DAHLMAN
Tuottaja JOHANNA MURTOMÄKI
Tuotantoyhtiö OTTO TUOTANTO
Ohjaaja MARKUS VIRPIÖ
Tuottajat ARI LAITINEN & MALLA MÄENPÄÄ
Kuvaaja JAMIE RAMSAY
Leikkaaja PEKKA LEHTIKANGAS
Värimäärittely HENRI PULLA
Äänisuunnittelu TIMO ANTTILA
Ääni JUHA MUJE
Artisti KATRI-HELENA
Mediatoimisto VIRTA HELSINKI OY
Account Manager TOMI LAINE & MARI OLLILA
Planner SARI KORHONEN & ANNIKA HOKKANEN