Markkinoinnin viikko rikkoi kävijäennätyksen

Uudistunut Markkinoinnin viikko ylsi kaikkien aikojen kävijäennätykseen. Messukeskuksessa 21.-22.9.2016 järjestetyssä tapahtumassa vieraili kahden päivän aikana yli 5000 markkinoinnin ja viestinnän ammattilaista. Myös näytteilleasettajia ja kumppaneita oli huomattavasti aikaisempia vuosia enemmän.

Asiakkaan kohtaaminen on noussut markkinoinnissa kaiken keskiöön. Markkinoinnin viikon pääteemaksi nousi se, kuinka asiakas tavoitetaan erilaisissa kanavissa ja kuinka hänelle tuodaan kiinnostavaa sisältöä. Ja tapahtuma itsessään on todiste siitä, että ihmisten kohtaamisella ja vuorovaikutuksella on oma tärkeä roolinsa.

sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala

Markkinoijat hakevat entistä enemmän oppia siihen, kuinka asiakas kohdataan erilaisissa kanavissa ja kuinka hänet saadaan pysähtymään tarjoamamme tiedon äärelle edes hetkeksi. Tarinoista ja tarinan kerronnasta on puhuttu pitkään, mutta nyt ne taidot näyttävät olevan markkinoinnin ydinkysymys.

Virmala jatkaa

Niin pitää myös tehdä, kuinka itse opettaa: alan yritykset tulivat tapahtumaan kohtamaan asiakkaitaan kasvotusten. Lisäksi Markkinoinnin viikoilla rikottiin näytteilleasettajaennätys.

Uskon, että kävijämäärää kasvatti aiempaa parempi ymmärrys markkinoinnin merkityksestä. Markkinointi nähdään onneksi jo yhä useammissa organisaatioissa strategisena asiana. Markkinointi-investointien vaikutus kasvuun  -hankkeemme tulokset alkavat näkyä.

Virmala jatkaa

Markkinoinnin viikko järjestettiin nyt tällä nimellä ensimmäistä kertaa. Aiemmin se on tunnettu Markkinointiviestinnän viikkona, jota on järjestetty vuodesta 2006 alkaen. Nimen muutos oli tarpeen, koska tapahtuman sisältö keskittyy aiempaa enemmän markkinoinnin strategisiin kysymyksiin.
Markkinoinnin viikon järjestivät Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry ja Helsingin Messut Oy.

Lisätietoja