Tarinallinen mainos puhutteli ja miellytti raatia: Sinebrychoffin Vaeltaja-mainosfilmi voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit -filmisarjan

Vaeltaja-mainoksen tarina syntyi asetelmasta, jossa kärjistyy sekä kaipaus raikkaaseen KOFF-olueen että mahdollisimman paljon kavereiden hyvään seuraan.

”Tunnetusti pitkillä erävaelluksilla on hetkiä, jolloin kylmä olut ja kaverit olisivat enemmän kuin tervetulleita. Tästä ajatuksesta syntyi tarina nuoresta kaupunkilaismiehestä, joka päättää kokea
elämänsä eräseikkailun, mutta luonto ottaa mieheltä luulot pois”, kertoo  Sinebrychoffin Senior Brand Manager Juhani Jalkanen. Sinebrychoffin Vaeltaja-mainos valittiin alkuvuoden 2016 Kuukauden Parhaat Sekunnit -mainosfilmikilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Vaeltaja-mainos on puhutteleva, tarinallinen ja ehjä kokonaisuus. Siinä on hyvä idea, toteutus ja se herättää lämpimiä mielikuvia”. Mainoksen on suunnitellut TBWA\Helsinki ja tuottanut Mjölk. Mediatoimistona on toiminut ToinenPHD.

Mainoksen tarinassa SpåraKOFF-ravintolaraitiovaunulle löytyy kiinnostava ja huomiota herättävä rooli pulaan joutuneen vaeltajan pelastajana. ”SpåraKOFF on tunnettu ympäri Suomen, ja moni haaveilee nousevansa Helsingin kantakaupunkia kiertävän ravintolaraitiovaunun kyytiin. Kenties juuri tämän takia kampanja on saanut kohderyhmältä erityisen hyvän vastaanoton, sillä siinä on tuttuja elementtejä, mutta myös reippaasti yllätyksellisyyttä ja suomalaisen erämaiseman raikkautta”, kertoo Sinebrychoffin Senior Brand Manager Juhani Jalkanen.

Kampanjan tavoitteet olivat vahvasti brändilähtöisiä. KOFF-olut on suomalaisen aikuisväestön hyvin tuntema brändi, josta jokaisella on oma mielikuva. ”Laadun ja perinteikkyyden lisäksi KOFF
viestii hyvän seuran tuomaa elämästä nauttimisen iloa ja sen vaikutusta olutnautintoon, mikä välittyy katsojalle hienosti liikkuvaa kuvaa käyttäen. TV-mainonnan rooli oli kampanjassa merkittävä. Televisio
tavoittaa laajan kohderyhmän nopeasti ja tehokkaasti. Siten TV-mainonta on relevantti ja perusteltu osa markkinointisuunnitelmaa. Tämä kaikki haluttiin tehdä KOFFille ominaisella tavalla, rennosti ja
raikkaasti, joten liikkuva kuva valittiin tarinankerronnan päävälineeksi”, jatkaa Jalkanen.

Alkuvuoden tv-mainossatoa arvioivat Annu Terho DDB Helsinki Oy, Antti ToivanenMainostoimisto ILME Oy, Sari Haavisto Mediatoimisto Voitto Tiimi Oy, Laura Hartikainen OMD Finland Oy sekä Ale
Lauraéus
 ThreeFiveEight Oy.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisien kuukausien aikana
ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa ja monimediakampanjoita. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994
lähtien.

Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

Lisätiedot kilpailusta:

MTV
Susanna Suomela
susanna.suomela@mtv.fi
p. 040 641 1300

KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT: FILMISARJA 1/2016
SINEBRYCHOFF
VAELTAJA

Mainostaja SINEBRYCHOFF
Markkinointijohtaja KIRSI RÄIKKÖNEN
Markkinointipäällikkö JOHAN JAKOBSSON
Senior Brand Manager PEKKA MARTIKAINEN
Senior Brand Manager JUHANI JALKANEN
Mainostoimisto TBWA\HELSINKI
Asiakkuusjohtaja HENRI VALTERE
Copywriter JUUSO KALLIALA
Art Director MIIKA KUMPULAINEN
Junior AD TUOMO KILLSTRÖM
Projektipäällikkö ANNI MIELITYINEN
Tuotantoyhtiö MJÖLK OY
Tuottajat YRJÖ NIEMINEN & IMPPU TIIRIKAINEN
Ohjaaja JALMARI HELANDER
Kuvaaja KJELL LAGERROOS
Leikkaaja IIKKA HESSE / JAMES POST
Äänisuunnittelu TUBE SEPPÄNEN / HUMINA
Musiikki JURI SEPPÄ / HUMINA
Värimäärittely HENRI PULLA / PULLA POST
Mediatoimisto TOINEN PHD
Asiakkuuspäällikkö MARKUS RAURAMO
Markkinointiarkkitehti LEENA KOSKINEN
Videosuunnittelija EMILIA MURMANN

Raati:

ANNU TERHO DDB Helsinki Oy,
ANTTI TOIVANEN Mainostoimisto ILME Oy
SARI HAAVISTO Mediatoimisto Voitto Tiimi Oy
LAURA HARTIKAINEN OMD Finland Oy
ALE LAURAÉUS ThreeFiveEight Oy