MTL Communications Awards -kilpailun shortlistalle 18 työtä

MTL Communications Awards -kilpailun shortlistalle pääsi 18 työtä. Kilpailutyöt osoittivat, että viestintä ja markkinointi kulkevat yhä enemmän käsi kädessä, kun tavoitellaan liiketoiminnallista hyötyä ja näkyvyyttä. Voittajat julkistetaan MTL Communications Celebration -juhlassa torstaina 10.3.2016.

– Tämän vuoden kilpailutöistä ilmeni, että sosiaalinen media tuo monia uusia ulottuvuuksia perinteisen viestinnän rinnalle. Kaikkien onnistuneiden kampanjoiden ytimessä oli vuorovaikutteisuus ja sosiaalinen media, kertoo kilpailun päätuomari, Posti Groupin viestintäjohtaja Timo Anttila.

Päätuomari Anttilan lisäksi vuoden 2015 kilpailua tuomaroivat Helsingin Sanomien Digitaalisen sisällön ja tuotteiden päätoimittaja Päivi Anttikoski, OP Ryhmän viestintäjohtaja Carina Geber-Teir, Verohallinnon viestintäjohtaja Mikko Mattinen, ProComin hallituksen puheenjohtaja ja LVM:n viestintäjohtaja Taina Pieski sekä yliopistonlehtori Mikko Villi Helsingin yliopiston viestinnän laitokselta. Tuomariston sihteerinä toimi MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Voittajia juhlitaan Pörssitalolla 10.3.

Viestintäkilpailun voittajat julkistetaan 10.3. pidettävässä palkintojenjakojuhlassa Pörssitalolla. Kaikki shortlistalle yltäneet työt esitellään ennen voittajien julkistamista.

– On hienoa havaita, että markkinointi ja viestintä tekevät entistä enemmän yhdessä töitä, kun tavoitellaan asiakkaiden, käyttäjien ja yhteistyökumppaneiden huomiota, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Juhlassa ovat mukana STT Viestintäpalvelut, PR Newswire, Koodiviidakko sekä M-Brain. Lisätiedot juhlasta ja ilmoittautuminen osoitteessa: http://eventilla.com/celebration2015.

MTL Communications Awards 2015 Shortlista:

1. B2B-viestintä

Kaukomarkkinat: Panasonic Toughpad ja Toughbook – Piinkova PR moninkertaisti myynnin
(Kaiku Helsinki, Kaukomarkkinat Oy)

Metsä Wood Plan B
(hasan & partners / SEK Public Oy, MetsäWood)

Match made in HEL
(SEK & GREY, Finnair & Finavia)

2. B2C-viestintä: tuotteet

Skyr – Islanti muutti Helsingin edustalle
(Folk Finland Oy, Skyr)

Leader in life at home – Kasvottomasta jätistä Suomen kodinsisustamisen johtajaksi
(Viestintä Oy Drum, IKEA Oy)

Fazer Alku-puuro lanseerausviestintä
(Sek Public Oy, Fazer)

3. B2C-viestintä: palvelut

Vantaan Energian Jekku hurmasi kansan – ja kertoi kaukolämmön tarinan
(Ellun Kanat, Vantaan Energia)

Vianor ja Hammerfall – maailman katsoituin kesärenkaanvaihto
(SEK, Vianor Oy)

Work in Estonia, Viro värvää suomalaisia IT-osaajia
(Wolfcom Oy, Enterprise Estonia EAS)

4. Vaikuttajaviestintä

Dialogi 2015: Naiset johtajiksi – Huipulla on vielä tilaa!
(Ellun Kanat, Accenture, Elisa, Fujitsu, F-Secure, Ilmarinen, Lidl, RAY, Skanska, UPM & Wärtsilä)

Väestöliitto: Paras syy -lanseeraus
(Miltton Networks, Miltton, Miltton Creative, Väestöliitto ry)

6. Yhteiskunnallinen viestintä

Kehoilla kerrottu tarina
(AC-Sanafor Oy, Pfizer)

Huonon tekstiilin hautajaiset
(dynamo&son, Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus Oy)

#Meidäntie – Vt 8 Turku–Pori: Vuorovaikutteista hankeviestintää
(AC-Sanafor Oy, Liikennevirasto)

7. Muutos- ja kriisiviestintä

Case: Delta Auto parhaaksi palvelijaksi
(Cocomms Oy, Delta Auto Oy)

Erottuva yritystarina takasi Cramolle mainiot päivät
(OSG Viestintä, Cramo Oyj)

9. Työnantajakuva

Vaatekaupasta teknologiayritykseksi – Zalandon työnantajakuvan muutos
(Viestintä Oy Drum, Zalando)

Dialogi 2015: Naiset johtajiksi – Huipulla on vielä tilaa!
(Ellun Kanat, Accenture, Elisa, Fujitsu, F-Secure, Ilmarinen, Lidl, RAY, Skanska, UPM & Wärtsilä)

10. Kansainvälinen viestintä

Finland Emojis
(hasan communications, Ministry for Foreign Affairs of Finland)

Metsä Wood Plan B
(hasan & partners / SEK Public Oy, MetsäWood)

Match made in HEL
(SEK & GREY, Finnair & Finavia)

 

Lisätiedot:

Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry: tarja.virmala@mtl.fi, + 358 400 484693
Timo J. Anttila, kilpailun päätuomari, viestintäjohtaja, Posti Group: timo.anttila@posti.com, +358 400 508 540

 

Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.