Uudistunut Markkinointiviestinnän Viikko alkaa

Uudistuneen Markkinointiviestinnän Viikon ohjelmassa on puheenvuoroja kolmella vuorovaikutteisella areenalla, joiden teemoina ovat teknologia, luovuus ja tulevaisuus. Kahden päivän aikana kuullaan useita kymmeniä puheenvuoroja ja tietoiskuja markkinoinnin ja viestinnän uusimmista trendeistä. Tapahtumassa jaetaan myös Kultasulka- ja Paras yritysblogi -kilpailujen palkinnot sekä julkistetaan Effie Awards Finlandin shortlista.

– Markkinointiviestinnän Viikko vahvistaa asemaansa alan huipputapahtumana. Tapahtumassa on tänäkin vuonna puhumassa suuri joukko mielenkiintoisia nimiä ja olemme pyrkineet monipuolistamaan ohjelmaa erilaisin vuoropuheluin ja uusilla esitysmuodoilla, sanoo Tarja Virmala Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry:stä.

MVV:n ohjelmasta voi ammentaa uutta terää sekä strategiseen että käytännön työhön. Tiistaina valmistaudutaan yhä digitaalisempaan tulevaisuuteen ja kuullaan puheenvuoroja asiakasdatasta ja anlytiikasta. Päivän puhujia ovat mm. IKEAn viestintäjohtaja Kirsi Gotthardt, joka kertoo viestinnän strategisesta roolista tulevaisuuden kaupassa ja professori Pekka Mattila, joka kuvaa tulevaisuuden rajoiltaan ja kooltaan joustavaa markkinointiorganisaatiota.

Keskiviikkona Suomea nostetaan nousuun, kun ohjelmistoyritys Vincit Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kuitunen kertoo, miten markkinointia käytetään johtamisen ja organisaatiokulttuurin rakentamisen välineenä. Docratesin viestintä- ja markkinointijohtaja Pauliina Lajunen antaa työnäytteen luovuudesta ja kertoo, kuinka palvelu lanseerataan natiivimainonnalla. Yhdessä kuohuttavimmista keskusteluista entiset poliitikot Taru Tujunen ja Mikael Jungner avaavat ajatuksiaan siitä, miltä tuntuu siirtyä puolelta toiselle ja vaihtaa ammattiaan viestintäkonsultiksi.

Vuoden tärkein verkostoitumistapahtuma

– MVV on tänä vuonna entistä monipuolisempi, ja se on myös oivallinen paikka verkostoitua. Tapahtumassa on käytössä verkostoitumispeli, jossa kävijät pääsevät kisaamaan siitä, kuka on aktiivisin tapahtumankävijä. Voittaja saa 500 euron matkalahjakortin, kertoo Wanhan Sataman toimitusjohtaja Maarit Vesanto.

Myös jännitystä on luvassa, sillä tiistaina paljastetaan vuoden 2015 blogibarometrin tulokset ja keskiviikkona 23.9. jaetaan Kultasulka- ja Paras yritysblogi -kilpailun palkinnot sekä julkistetaan tuloksellisinta markkinointiviestintää palkitsevan Effie Awards -kilpailun shortlista.

Lisätiedot:
Tarja Virmala, toimitusjohtaja, Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry, puh 040 048 4693, tarja.virmala@mtl.fi

Maarit Vesanto, toimitusjohtaja, Wanha Satama, puh 050 320 9717, maarit.vesanto@wanhasatama.com