Kolme suomalaista tuomaroi Euro Effien ensimmäisellä kierroksella

Kolme suomalaista mainosalan ammattilaista on valittu Euro Effie -mainoskilpailun tuomaristoon. Nimekkäät suomalaiset tuomaroivat Euroopan laajuisen mainonnan tehokkuutta mittaavan kilpailun ensimmäistä kierrosta.

Euro Effie -kilpailussa etsitään tuloksellisia markkinointiviestinnän kampanjoita, jotka on toteutettu ainakin kahdessa eurooppalaisessa maassa. Kilpailuun voi lähettää töitä 15.5.2015 saakka. Voittajat julkistetaan Brysselissä syksyllä 2015.

Toinen PHD:n Marketing Architect Teemu Neiglick, Folk Finlandin toimitusjohtaja Tommi Laiho ja Reputationin Strategy Director Marja-Liisa Pollari on valittu Euro Effien tuomaristoon kilpailun ensimmäiselle kierrokselle.

Tuomaristoa luotsaa Joseph Hernandez, Senior Director Communications Planning Mondelez Internationalista.

Olen iloinen että saan olla osallisena yhdessä alan arvostetuimista kilpailuista – joka sattuu vielä olemaan oma suosikkini – ja pääsen johtamaan näin kokenutta ja monipuolista tuomaristoa. Odotan innoissani, että pääsemme valitsemaan tämän vuoden vaikuttavinta työtä ja saamme palkita toimistot ja asiakkaat, jotka ovat tehneet paljon töitä toteuttaakseen tavoitteensa.

Hernandez sanoo

Ensimmäisellä kierroksella tuomaristo keskittyy arvioimaan kilpailutöiden tehokkuutta perustuen niiden strategiaan, kohderyhmätietoisuuteen, markkinointiviestinnän välineiden valintoihin ja hyödyntämiseen sekä tuloksiin. Luovat tekijät huomioidaan toisella tuomarointikierroksella.

Euro Effie on Eurooppalaisten mainoskampanjoiden kilpailu, jossa on vuodesta 1996 lähtien palkittu Euroopan tehokkainta mainontaa. Mainostoimistot voivat lähettää töitään kilpailuun 15. toukokuutta saakka. Lisätietoa osallistumisesta Euro Effien sivuilta.

Effie Awards on yksi maailman arvostetuimmista markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavista kilpailuista, jonka järjestää Suomessa Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry yhdessä Sanoma Media Finlandin kanssa. Euro Effie ja Effie ovat Effie Worldwide Inc:n omistamia tavaramerkkejä.