VVO-konsernin Lumon mainosfilmi ’Perhettään ei voi valita’ voitti KPS-filmisarjan

VVO-konserni halusi jatkaa alkuvuoden lanseerausta sekä kasvattaa Lumon tunnettuutta vuokra-asuntojen ja asumisen lisäpalveluita tarjoavana brändinä. Lumon mainosfilmi ’Perhettään ei voi valita’ valittiin alkuvuoden Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Tarinassa oli rohkea aidosta elämästä kertova lähestymiskulma. Filmi herätti tunteita ja se oli hyvin ohjattu. Onnistunut casting ja kuvauspaikka täydensivät tarinaa.”

Mainoksen on suunnitellut TBWA\Helsinki ja tuottanut Grillifilms Oy. Mediatoimistona on toiminut ToinenPHD.

Kampanjassa käytettiin medioina televisiota, netti-tv:tä, verkko-, mobiili-, sanomalehti- sekä ulkomainontaa.

”Lumo-tv-filmien avulla haluamme välittää viestiä siitä, että asukas tekee asunnostaan kodin ja me teemme kaikesta muusta mahdollisimman helppoa ja sujuvaa. Ripaus rohkeaa asennetta on auttanut saavuttamaan myös hyvää huomioarvoa”, kertoo VVO-yhtymä Oyj:n markkinointi- ja viestintäjohtaja Irene Kantor.

VVO:n kampanjaan tehtiin kolme eri filmiä eri kohderyhmille, joista Lumon ’Rakkautta ensi silmäyksellä’ oli myös mukana raadin shortlistalla. ”Palaute on ollut hyvää ja elämän eri vaiheita kuvaavat tarinat ovat puhuttaneet myönteisellä tavalla. Voittanut filmi suunnattiin kohderyhmälle, joka on 45+ ja elämänvaihemuutoksessa.”

”Kampanjan tulokset ovat olleet hyviä. Autettu tunnettuus on lähtenyt nousuun, hyviä tuloksia on saavutettu myös harkintaryhmään kuulumisessa ja mainonnan muistamisessa sekä Lumo-konseptin kiinnostavuudessa”, jatkaa Kantor.

Alkuvuoden tv-mainossatoa arvioivat Sakari Kemppainen Mainostoimisto Siberiasta, Jan Grehn Mainonnan Vuolaasta Vastavirrasta, Alpo Räinä Mailand Communications:sta, Heidi Ekholm-Talas Event Gardenista sekä Jirka Sauros Ida Framilta.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 1.5. klo 22.35 ja Subilla la 2.5. klo 17.00. Ohjelma on katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun historian ensimmäinen monimediakampanjasarjan voittaja julkaistaan ensi viikon torstaina 7.5.2015.

Kuukauden Parhaat Sekunnit
01/2015

LUMO
”Perhettään ei voi valita”

Mainostaja VVO-YHTYMÄ OYJ / LUMO
Markkinointi- ja viestintäjohtaja IRENE KANTOR
Markkinoinnin projektipäällikkö HANNA-MAARIT NIEMINEN
AD CHRISTINA LUNDELL

Mainostoimisto TBWA\HELSINKI
Asiakkuusjohtaja IIKKA MAUNUMAA
Projektijohtaja HANNA PALO
Luova johtaja VESA TUJUNEN
Graafinen suunnittelija TIMO KLEMOLA
AD EINO KORKALA
Copywriter HEIDI TAINA

Tuotantoyhtiö GRILLIFILMS OY
Tuottaja PETTERI LEHTINEN
Ohjaaja ja leikkaaja JOHANNES SALONEN
DOP JEAN-NOËL MUSTONEN
Värimäärittely HENRI PULLA
Äänisuunnittelu KARO BROMAN / SILENCIO
Post Production TOAST POST OY

Mediatoimisto TOINENPHD
Markkinointiarkkitehti RIKU TALVITIE
Suunnittelija HELENA HERKAMAA
Tuottaja MARI OLLILA

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisien kuukausien aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa ja monimediakampanjoita. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Filmisarja sai rinnalleen uuden monimediakampanjasarjan vuonna 2015. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.