DNA:n mielikuvallinen tavoite oli tehdä selväksi DNA 4G-nopeuden hyöty ihmisen elämässä. DNA:n mainosfilmi ’Teiltä meni juuri aikaa hukkaan’ valittiin syyskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Toimiva mainosfilmi, jonka tehokas viesti vakuuttaa katsojan jo ensimmäisellä katsomiskerralla. Filmi on innovatiivinen ja rikkoo pelisääntöjä.”

Mainoksen on suunnitellut hasan & partners ja tuottanut Hasan Motion. DNA:n mediatoimistona on toiminut ToinenPHD.

Koko kampanjan kohderyhmänä ovat brändikeskeiset elämysten sekä perhekeskeiset laadun metsästäjät.

Kampanja on herättänyt tunteita ja palautetta kampanjasta on tullut runsaasti. ”Ihmiset ovat huomanneet spotin tehokkaasti ja ovat myös heränneet viestiin, että ajan oikeasti voisi käyttää fiksusti odottelun sijaan. Olemme saaneet tosi kivasti palautetta kampanjasta, kun normaalisti sitä ei niin kuule”, kertoo DNA:n brändi- ja markkinointijohtaja Anu Shibutani.

”Filmi pyöri kampanjan ensimmäisen viikon ja sen tarkoitus oli nimenomaan pysäyttää ja ohjata yleisö sivustolle dna.fi/elamasiminuutit -sivulle tekemään testi ja jättämään oman 10 tunnin haaveensa.”

Kampanjassa on käytetty runsaasti liikkuvan kuvan elementtejä. ”Käytimme televisiota, nettivideoita, elokuvamainontaa, printtiä, mobiilia sekä online-mainontaa sen eri muodoissa. Tv:n rooli tässäkin kampanjassa on merkittävä nopean herättelyn aikaansaamiseksi”, jatkaa Anu Shibutani.

”Kaiken kaikkiaan tämä ’Teiltä meni juuri aikaa hukkaan’ -spotti on ollut kustannustehokas tuotanto, mikä pysäytti ja toimi tehokkaasti. ’Käytä aikasi fiksummin. Hanki nopea DNA 4G.’ – viestin esiin tuomisessa olemme onnistuneet joka tavalla positiivisesti.”

Elokuun tv-mainossatoa arvioivat Pekka Hamberg Mainostoimisto MBE:stä, Pekka Palonkorpi Mainostoimisto SMOY:sta, Pasi Räihä Reputationista sekä Jussi Snicker Mainostoimisto Siberiasta.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 24.10. klo 22.40 ja Subilla la 25.10. klo 16.40. Ohjelma on katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

Lisätiedot:

MTV, Kaisa Sohlman
puh. +358 (0)10 300 5245

KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT
SYYSKUU 2014

 

DNA
TEILTÄ MENI JUURI AIKAA HUKKAAN

Mainostaja DNA
Brändi- ja markkinointijohtaja ANU SHIBUTANI
Markkinointipäällikkö TIIA TUOVINEN

Mainostoimisto HASAN & PARTNERS
Asiakkuusjohtaja PANU NORDLUND
Strategiajohtaja MILLA KOKKO
Luova johtaja MIKAEL NEMESCHANSKY
AD RIKU ETELÄKOSKI
Copywriter JUSSI PEKKALA
Projektipäällikkö NINA KASKINEN

Tuotantoyhtiö HASAN MOTION
Vastaava tuottaja SIVI UITTO
Tuottaja NIKLAS HARJU
Leikkaaja ANDRE DEMONY & VILLE LAHTI
Äänisuunnittelu TOAST POST / JARI TURUNEN
Post Production HASAN MOTION

Mediatoimisto TOINENPHD
Markkinointiarkkitehti ELINA HEINONEN
Suunnittelija PAULA KILPELÄINEN
Tuottaja MIRKA RIKMAN & JONNA GERLANDER

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.