Veikkaus haluaa olla mukana kantamassa vastuunsa ongelmapelaamisesta ja pysäyttää mahdollisesta peliongelmasta kärsivät hakemaan apua. Veikkauksen mainosfilmi ’Polkupyöräkaupassa’ valittiin elokuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Tunteisiin vetoava tarina ja laadukas tuotanto täydentävät toisiaan onnistuneesti. Filmin dialogiin ja hahmoihin on helppo samaistua. Vahva äänimaisema sekä kuvauksen elementit tukevat viestiä.”

Mainoksen on suunnitellut TBWA ja tuottanut Grillifilms. Veikkauksen mediatoimistona on toiminut Carat.

”Saamamme palaute Pelaa vastuullisesti -kampanjasta on ollut voittopuolisesti positiivista. Asiakkaistamme valtaosa koki hyväksi, että Veikkaus tuo avoimesti esiin pelaamisen haasteita ja pyrkii ennaltaehkäisemään ongelmia”, kertoo Veikkauksen brändi- ja asiakaskokemuspäällikkö Ari Tuuli.

Pelaa vastuullisesti -kampanjan kohderyhmänä ovat suomalaiset mahdollisimman laajasti – myös ne, joille rahapelaaminen ei ole ongelma. Kampanja on osa Veikkauksen pitkäjänteistä työtä vastuullisen rahapelaamisen edistämiseksi.

”Olemme saaneet aikaiseksi keskustelua rahapeliongelmista. Esimerkiksi Veikkaus.fi-sivustolla olevaa rahapelikäyttäytymistä testaavaa Pelitestiä teki kampanjaviikkojen aikana kahdeksankertainen määrä edeltäviin viikkoihin verrattuna.”

Television ja liikkuvan kuvan rooli on ollut merkittävä kampanjassa. ”Käytimme kampanjassa apuna myös netti-tv:tä, elokuvamainontaa, sosiaalista mediaa, sidosryhmäverkostoa sekä asiamiesmyyntipisteitämme ympäri maan”, jatkaa Ari Tuuli.

”Ylivoimaiselle enemmistölle asiakkaistamme pelaaminen on harmiton ja iloinen asia. Peliongelmista tai hallitsemattomasta pelaamisesta kärsii THL:n tutkimuksen mukaan kuitenkin 2,7 prosenttia suomalaisista, mikä tarkoittaa yli 100 000 ihmistä. Kysymys on vakavasta asiasta, ja Veikkaus haluaa ehdottomasti kantaa vastuunsa peliongelmien ennaltaehkäisyssä”, jatkaa Veikkauksen yhteiskuntavastuupäällikkö Johanna Lipponen.

Elokuun tv-mainossatoa arvioivat Elina Heinonen ToinenPHD:stä, Riina Hertell Mainostoimisto Mainiosta sekä Ismo Nikkola Familystä.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 19.9. klo 22.35 ja Subilla la 20.9. klo 17.23. Ohjelma on katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

 

Lisätiedot

MTV, Kaisa Sohlman
puh. +358 (0)10 300 5245

KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT

ELOKUU 2014

VEIKKAUS

POLKUPYÖRÄKAUPASSA

Mainostaja VEIKKAUS
Brändi- ja asiakaskokemuspäällikkö ARI TUULI
Markkinointikoordinaattori OUTI MATILAINEN
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja PEKKA ILMIVALTA
Yhteiskuntavastuupäällikkö JOHANNA LIPPONEN
Viestintäpäällikkö MARIA ROOS

Mainostoimisto TBWA
Asiakkuusjohtaja SANNA WESTER
Content Director STEVE BROWN
Luova johtaja VESA TUJUNEN
AD JUKKA MANNIO
Copywriter JUUSO KALLIALA & LAURA HUKKANEN
Projektipäällikkö ANNI MIELITYINEN
Tuotanto-AD TUOMO KILLSTRÖM

Copy MARJO TAURA

Tuotantoyhtiö GRILLIFILMS
Ohjaaja OLLI RÖNKÄ
Tuottaja PETTERI LEHTINEN
Kuvaaja KASIMIR LEHTO
Lavastaja KATARINA LUME
Kuvauspaikat EETU ROUSKU
Puvustus AMY YLITAPIO
Leikkaaja TIMO HALONEN
Äänisuunnittelu SILENCIO / KARO BROMAN
Post Production POST CONTROL

Mediatoimisto CARAT
Integrated Business Director MATTI CORNÉR
Project Manager SINIKKA YLETYINEN
Senior Media Specialist, Broadcast VILLE BOTHAS

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.