Markkinointihenkisin insinööri voittaa 10 000 euron palkinnon

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL kumppaneineen järjestää Suomen markkinointihenkisin insinööri -kilpailun nostaakseen esille markkinoinnin merkitystä kilpailukykytekijänä.  Voittajalle on luvassa 10 000 euron palkinto. Kilpailun tuomaristoa johtaa Matti Alahuhta.

– Suomi tarvitsee kipeästi kasvavia yrityksiä ja uusia työpaikkoja. Siksi markkinointitaidoille on erityisesti juuri nyt tarvetta, sanoo tuomariston puheenjohtaja Matti Alahuhta.

Kilpailussa menestyminen perustuu vahvoihin näyttöihin: voittaja on innovatiivisesti ja tuloksellisesti yhdistänyt teknologia- ja markkinointiosaamista yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä tai käynnistänyt uutta yrittäjyyttä. Menestyminen kansainvälisillä markkinoilla luetaan kilpailijan eduksi.

Onnistunut markkinointi on kansainvälinen kilpailuetu

– Meidän pitää oppia seuraamaan maailman trendejä ja luomaan niiden pohjalta uusia tarpeita. Suomessa on vahvaa osaamista, jonka avulla voimme kehittää uusia tuotteita ja palveluita sekä uudenlaista liiketoimintaa, kertoo MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Nyt kolmatta kertaa järjestettävän kilpailun voitti edellisenä vuonna Helkama Velox Oy:n toimitusjohtaja Jari Elamo. Elamo sai kiitosta kiinnostavan kansainvälisen brändin rakentamisesta ja kotimaiseen laatuun ja työpaikkoihin panostamisesta.

– Oman kokemukseni perusteella rohkaisen osallistumaan kilpailuun. Sekä Helkama Velox, Jopo että minä saimme paljon positiivista julkisuutta. Tämä on hyvä uusi keino nostaa insinöörien mainetta, Elamo sanoo.

Kilpailu avataan virallisesti 18.9. ja se päättyy 14.11. Kilpailuun voivat osallistua kaikki diplomi-insinöörit ja insinöörit ja siihen voi myös ilmiantaa työtovereitaan tai tuttaviaan. Voittaja julkistetaan ja palkitaan 9.1.2015 Tekniikka ja Talous -lehden Veijon päivä -tapahtumassa. Voittaja saa 10 000 euron palkinnon, jonka on lahjoittanut Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö.

Matti Alahuhdan lisäksi kilpailua tuomaroivat johtaja Ulla Hiekkanen-Mäkelä Tekesistä, toimitusjohtaja Jorma Turunen Teknologiateollisuudesta, päätoimittaja Jyrki Alkio Tekniikka ja Talous -lehdestä, viestintä- ja markkinointijohtaja Minna Aila Outotecista sekä viestintä- ja markkinointijohtaja Taina Kyllönen SSAB:sta. MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala toimii tuomariston sihteerinä.

Kilpailun kumppaneita ovat Outotec, SSBA, Tekniikka ja talous, Tekes, Tekniikan akateemiset TEK ry ja Teknologiateollisuus ry.

Tarkemmat osallistumisohjeet löytyvät osoitteesta www.markinssi.fi.

Lisätiedot
Tarja Virmala, toimitusjohtaja, MTL ry, puh 0400 484 693

MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.