Hauska tarina sai raadin hyvälle mielelle Pirkan mainosfilmi ”Pirkka tekee jäynän” voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit

Pirkka

Pirkan tavoitteena oli puhutella kampanjallaan useita eri kohderyhmiä ja tuoda Pirkan vähemmän tunnettu, veikeä ja rakastettava persoona esiin. Pirkan mainosfilmi ”Pirkka tekee jäynän” valittiin maaliskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Raadin perustelut: ”Hauska tarina pariskunnan välillä saa hyvälle mielelle. Pirkan valikoiman laajuus on filmissä hyvin esiteltynä. Näyttelijäsuoritukset ilmeineen ja eleineen toimivat.”

Mainoksen on suunnitellut DDB Helsinki ja tuottanut Grillifilms. Pirkan mediatoimistona on toiminut OMD Finland.

Pirkan mainonnan konseptia on varioitu usealle eri kohderyhmälle. ”Asiakkaat ottivat välittömästi uuden linjan pelkästään positiivisesti vastaan. Ilahduttavaa kommentointia sekä kannustavaa palautetta on tullut paljon ja keskustelu Pirkka-mainonnasta on levinnyt sosiaalisessa mediassa”, kertoo Ruokakeskon markkinointijohtaja Teija Nesterinen.

Brändimielikuvaa ei muuteta hetkessä. ”Uskon, että Pirkka-mainonnan spontaani muistaminen on parantunut, mutta mielikuvatavoitteiden täyttyminen edellyttää pitkäjänteistä työtä valitulla linjalla.”

”Television rooli on luonnollisesti äärimmäisen tärkeä edelleen, kun kerrotaan tarinoita ja vahvistetaan tunnesidettä huolimatta siitä, että Pirkan tunnettuus on jo huima. Haasteena näen sen, että kyseessä on arvokas brändi eikä vuosien työtä voida hukata. Mainonnan linjan muutokseen liittyy aina mahdollisuuden lisäksi myös suuri riski”, Teija Nesterinen jatkaa.

Onnistuneelle mainonnan linjalle luvataan jatkoa. ”Pirkka tekee jäynän, Pirkka leipoo, Pirkka on kovin suomalainen sekä muita uusia aiheita on jo suunnitteilla. Valittu linja toistuu kesän aikana myös printissä ja on käytössä jo nyt muissa sähköisissä kanavissa.”

Maaliskuun tv-mainossatoa arvioivat Elina Kaltiainen Mainonnan Vuolaasta Vastavirrasta, Ville Voipio ToinenPHD:stä, Annika Väisänen Caratista sekä Pasi Lindqvist DDB Helsingistä. Pasi Lindqvist jääväsi itsensä voittajan valinnasta.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 25.4. klo 22.35 ja Subilla la 26.4. klo 16.55. Ohjelma katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.

Lisätiedot:

MTV
Kaisa Sohlman
puh. +358 (0)10 300 5245
kaisa.sohlman@mtv.fi

KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT
MAALISKUU 2014

PIRKKA TEKEE JÄYNÄN

Mainostaja RUOKAKESKO OY / OMAT MERKIT
Markkinointijohtaja TEIJA NESTERINEN
Mainospäällikkö TUULI NUUTINEN
Brand Manager ULLA HEIKKILÄ

Mainostoimisto DDB HELSINKI
Projektijohtaja PIA EIRO
AD HELI ROIHA
Copywriter ANNU TERHO

Tuotantoyhtiö GRILLIFILMS
Ohjaaja OLLI RÖNKÄ
Tuottaja HANNA MUTANEN
Kuvaaja DANIEL LINDHOLM
Casting ROOLITUSPALVELU
Lavastus & rekvisitointi KATARINA LUME
Leikkaaja TIMO HALONEN
Puvustus ANNE-MARIA YLITAPIO
Äänisuunnittelu TUOMAS SEPPÄNEN / HUMINA

Mediatoimisto OMD FINLAND
Media Manager JATTA BIAUDET
Account Director PIA KOSKIMAA

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta

Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.