Instrumentarium halusi uudistaa olemassa olevaa kampanjaa ja kommunikoida selkeästi kampanjatarjoustaan ”Toiset silmälasit kaupan päälle”. Instrumentariumin mainosfilmi ’Naisen katse’ valittiin marraskuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.
Raadin perustelut: ”Yllättävästä tarinasta syntyy oivaltamisen iloa. Filmi on rohkea ja uudenlainen. Laadukas kuvaus, tuotanto sekä hieno musiikki täydentävät tarinaa.”
Mainoksen on suunnitellut TBWA Helsinki ja tuottanut Also Starring. Instrumentariumin mediatoimistona on toiminut Dagmar.
Kampanja on saanut runsaasti palautetta. ”Olemme saaneet aikaan tunnetta. Viestejä on tullut satoja. Asiakkaat ovat keskustelleet kampanjastamme, niin myymälässä kuin verkossa. Palaute on ollut erittäin positiivista ja ihmiset ovat jakaneet filmiämme verkossa”, kertoo markkinointipäällikkö Anne Rantanen.
”Televisiolla on suuri rooli kampanjoinnissamme. Sen teho ja vaikutus valtakunnallisesti on meille toimiva.” Muita kampanjatarjouksen tarinoita tuotiin esiin sanomalehdissä, verkossa ja Instrumentariumin omissa kanavissa.
Instrumentariumin mainosfilmi ’Naisen katse’ on ollut Brändärit-ohjelman yhteistyön tuotos. ”Brändärit-ohjelma oli uusi tapa lähestyä katsojaa ja kuluttajaa. Näimme mahdollisuuden avata ja kertoa brändistämme uudella tavalla perinteisestä mainonnasta poiketen”, toteaa markkinointijohtaja Jan Koskinen.
Kampanjan tavoitteet ovat täyttyneet. ”Saimme olemassa olevaan kampanjaan uuden kulman, joka tavoitti hyvin meidän tärkeimmät kohderyhmämme sekä myös uudet asiakkaat. Koimme, että onnistuimme kommunikoimaan kampanjamme tarjousta tekemällä brändimme linjan mukaisen mainosfilmin kuitenkin uudella, kiinnostavalla ja yllättävällä tavalla”, päättää Rantanen.
Marraskuun tv-mainossatoa arvioivat Juuso Kemi Staartista, Lasse Lakela Mainostoimisto Siberiasta, Pia Dahlman Folk Finlandista sekä Antti Kaihlanen Dentsu Aegis Networkista.
Kuukauden Parhaat Sekunnit -ohjelma MTV3-kanavalla pe 19.12. klo 22.35 ja Subilla la 20.12. klo 17.00. Ohjelma on katsottavissa myös MTV Spotissa osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.
Lisätiedot:
MTV, Kaisa Sohlman
puh. +358 (0)10 300 5245
KUUKAUDEN PARHAAT SEKUNNIT MARRASKUU 2014
INSTRUMENTARIUM: NAISEN KATSE
Mainostaja INSTRUMENTARIUM
Markkinointijohtaja JAN KOSKINEN
Markkinointipäällikkö ANNE RANTANEN
Markkinointikoordinaattori EVELIINA KENTTÄLÄ
Mainostoimisto TBWA HELSINKI
Art Director EINO KORKALA
Copywriter HEIDI TAINA
Asiakkuusjohto ja projektinhallinta
THEODOR ARHIO, JUHA-MATTI RAUNIO, KAISA KINNUNEN & HANNA PALO
Tuotantoyhtiö ALSO STARRING
Vastaava tuottaja JOHANNES LASSILA
Ohjaaja NALLE SJÖBLAD
Kuvaaja JEAN-NOËL MUSTONEN
Leikkaaja MIKKO SAVINAINEN
Post Production HENRI PULLA
Äänisuunnittelu JURI SEPPÄ / HUMINA
Mediatoimisto DAGMAR
Senior Client Director TEIJA JOKINEN
Client Manager ARJA SUOMINEN
Media Planner SARI ORAS
Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailusta
Kuukauden Parhaat Sekunnit on MTV:n ja Markkinointiviestinnän Toimistojen Liiton (MTL) yhteinen mainoskilpailu, jossa vaihtuvajäseninen raati arvioi edellisen kuukauden aikana ensiesityksensä saanutta tv-mainontaa. Kuukauden Parhaat Sekunnit on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. Tuorein voittaja, shortlista ja arkisto osoitteessa mtv.fi/spotti/kps.