Kauden Parhaat Sekunnit

Kuukauden Parhaat Sekunnit –mainoselokuvakilpailu siirtyy vuoden 2017 alusta MTV:ltä Screenforcelle, MTL jatkaa yhteistyötä

Yli kaksikymmentä vuotta suomalaista mainontaa palkinnut Kuukauden Parhaat Sekunnit siirtyy nyt koko kaupallisen televisiokentän kattavaksi kilpailuksi. Samalla kilpailun nimeksi vaihtuu Kauden Parhaat Sekunnit.

MTV ja Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ovat järjestäneet yhteistyössä Kuukauden Parhaat Sekunnit –kilpailua, joka on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa jo vuodesta 1994 lähtien. Koska aikojen saatossa suomalaiseen kaupalliseen televisiokenttään on tullut muitakin pelureita, on KPS-kilpailukin nyt päätetty laajentaa koko alaa koskevaksi kisaksi.

KPS-kilpailun filmisarjaan ovat tähän mennessä osallistuneet automaattisesti kaikki MTV3:lla, AVAlla ja Subilla valintakauden aikana ensiesitetyt mainokset. Nyt kilpailu laajenee koskemaan kaikkia kaupallisilla televisiokanavilla esitettyjä mainoksia, jotka on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Voittajat valitsee vaihtuva, viidestä alan asiantuntijasta koostuva raati kolmesti vuodessa. MTL jatkaa yhteistyössä entiseen tapaan.

Koska voittajat on jo jonkin aikaa valittu kolme kertaa vuodessa, ei tuntunut enää oikealta puhua kuukausitason paremmuuksista. KPS-kilpailun voittajat valitaan kausittain kolme kertaa vuodessa, ja uusi nimi Kauden Parhaat Sekunnit kuvaa kilpailua siksi paremmin.

KPS-kilpailuun osallistuminen muuttuu

Tähän asti kilpailuun ovat osallistuneet automaattisesti kaikki MTV:n kanavilla esitetyt mainokset. Uudistuksen myötä työt pitää erikseen ilmoittaa kilpailuun. Ilmoittautuminen tapahtuu spotteja kanaville toimitettaessa. Spotgate–palveluun on tehty erillinen ilmoittautumisruutu, jonka merkitsemällä työ osallistuu Kauden Parhaat Sekunnit -kisaan. Kilpailuun ilmoittaminen on maksutonta.

Muutoksen syy on inhimillinen: kilpailun laajetessa mainosten määrä kasvaa merkittävästi. Tästä syystä osallistumisia toivotaan ensisijaisesti niistä töistä, joilla on mahdollisuus pärjätä ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa mittaavassa kilpailussa.

Lisätietoja:

Sanna Wester, toiminnanjohtaja, Screenforce Finland,
puh: 040 754 4584, Sanna.wester [at] screenforce.fi , www.screenforce.fi/kauden-parhaat-sekunnit/
Jere Teutari, markkinointijohtaja, MTV Oy
puh: 050 310 0658, jere.teutari [at] mtv.fi , www.mtv.fi/spotti/menestystarinat/kuukauden-parhaat-sekunnit
 
Screenforce Finland on tammikuussa 2016 perustettu Suomen kaupallisten televisioiden yhteinen toimielin. Perustajina ovat MTV Oy, Sanoma Media, Discovery Networks Finland Oy ja Fox Networks Group Oy. Screenforce edistää television käyttöä mainosmediana ja vaikuttaa alan kehitykseen Suomessa.
Liitetiedostot 
LiiteKoko
PDF icon kps-saannot.pdf255.13 KB