Malja tukee kansainvälisten brändien markkinoinnin jalkauttamista Baltiassa ja Pohjoismaissa

Yhä useammassa yrityksessä Suomen, Pohjoismaiden ja Baltian markkinointitoimenpiteitä johdetaan yhdestä organisaatiosta. Malja vastaa tähän kasvavaan tarpeeseen ja tuottaa markkinointipalveluja kattavasti koko alueelle. Pohjoismaiden alueen toimintaa varten Malja perusti vuonna 2015 Rooftop – the Nordic event hub -yhteenliittymän yhdessä kolmen pohjoismaalaisen markkinointiviestinnän johtavan toimiston kanssa. Latviaan vasta perustettu Maljan sisaryhtiö SIA Malja Baltic vastaa osaltaan toiminnasta Baltiassa. SIA Malja Baltic tuottaa ihmisiä kohtaavan tapahtumamarkkinoinnin ja sponsoroinnin palveluja kaikissa Baltian maissa paikallisen henkilöstön turvin.

Sponsorointi ja tapahtumamarkkinointi ovat yhä tärkeämmässä roolissa kansainvälisten brändien jalkauttaessa markkinointiviestintäänsä eri kohderyhmille. Baltiassa ala on vielä nuori, mutta on mahdollisesti jopa aktiivisemmassa roolissa brändien markkinointiviestinnässä kuin Suomessa. Maljan toimitusjohtaja Miikka Vahteran mukaan siis Suomessa on opittavaakin balteilta: ”Baltian maat ovat täynnä innovatiivisia digitaalisia ratkaisuja täydentämään perinteistä sponsorointia ja tapahtumamarkkinointia. Paikallisen toimiston kautta tarjoamme myös suomalaisten asiakkaidemme saataville uusia palveluita.”
                                                                                                                                             
Baltian maita yhdistää se, että kaikki maat ovat kohtuullisen pieniä markkina-alueita yksinään. Toisaalta niissä elää yhteensä noin 6 miljoonaa ihmistä, jolloin se muodostaa isomman markkina-alueen. Useat kansainväliset brändit näkevät Baltian maat jo yhtenä kokonaisuutena, jota johdetaan yhdestä maasta tai jopa niiden ulkopuolelta. Ostaminen on tärkeässä roolissa ja keskittämällä saadaan aikaan huomattavia kustannussäästöjä. Vahteran mukaan nimenomaan kustannussäästöt ovat selkeät: ”Kampanja voidaan suunnitella ja johtaa yhdestä paikasta, esimerkiksi Riikasta tai Helsingistä, mutta kun sen toteutus tehdään paikallisesti pysyvät kustannuksetkin paikallisella tasolla. Lisäksi tapahtumissa tuotettua sisältöä voidaan käyttää yrityksen eri kanavissa samalla toteutuksella.”

Riian kaupunki panostaa aktiivisesti tapahtumiin ja Riikan pormestari avaakin SIA Malja Balticin avajaistapahtuman Malja Live @ Riga -seminaarin 14.9.2016.  Tapahtumamarkkinointia ja sponsorointia koskevia trendejä ja painavaa asiaa sisältävässä verkostoutumistilaisuudessa yritysten edustajat sekä alan ekspertit niin Suomesta, Baltiasta kuin muualtakin Euroopasta voivat jakaa tietojaan ja kokemuksiaan.

LISÄTIEDOT SUOMESSA:

Malja BTL Oy
Toimitusjohtaja Miikka Vahtera
+358 40 560 2995
miikka [at] malja.com
www.malja.com