Miksi alalle?

Markkinointiviestintä on strateginen toimiala, joka auttaa yrityksiä ja muita organisaatioita saavuttamaan omat liiketoiminnalliset tavoitteensa. Alalla työskentelevä on näköalapaikalla, sillä hänellä on mahdollisuus tutustua monenlaisiin toimialoihin, erilaisiin yrityksiin ja toimintaympäristöihin.

Alalla työskenteleviltä vaaditaan halua ja kykyä omaksua yritysten liiketoiminnan haasteita ja luovuttaa kehittää niihin tuloksellisia ratkaisuja. Markkinointiviestintäalan työt ovat monipuolisia. Erilaiset asiakkaat tarjoavat erilaisia näkökulmia markkinoinnin haasteisiin, joihin usein on myös monia vaihtoehtoisia ratkaisuja.

Alalla työskentelee noin 3000 henkilöä ja alan keskipalkka vuonna 2011 oli 3640 €, joka on samaa tasoa kuin muilla vastaavilla asiantuntija-aloilla.