Valio Hörppy -lanseeraus eli miten saatiin kulttimainetta nauttiva markkinajohtaja polvilleen

Valio

Palkinnot

Bronze Effie Finland, Bisnessarja
Uusi tuote tai palvelu

Asiakas

Valio
Niko Vuorenmaa
Kategoriapäällikkö
Juho Rautapuro
Junior Markkinointipäällikkö
Jenni Lindell
Markkinointipäällikkö
Elli Siltala
Markkinointijohtaja
Kampanja pähkinänkuoressa 

Miten luoda Valiosta vahva toimija juomavalmiissa, lämpimästä myytävissä mehuissa, kun kohderyhmänä olivat 15–20-vuotiaat nuoret? Toisin sanoen: miten peitota Marlin Juissi?
Tarvittiin moderni, nuoria puhutteleva brändi ja erottuva lanseerauskampanja, joka ohjaisi kokeiluun. Särmä nimi, kreisi mainonta, tarttuva höläri ja jakopotentiaali olivat välttämättömyys. Syntyi Valio Hörppy, joka kävi asenteellaan taistoon kuivuutta eli elämän ”blaablaata” vastaan. ”Elämä kuivaa, mehu märkää. Ota Hörppy.” . Valion markkinaosuus nousi 19 prosenttiin (tavoite 10 %). Liikevaihto oli 40-kertainen Valion aiempaan lämminmehumyyntiin nähden (202 % ajanjakson tavoitteesta). Lanseerausjakson aikana saavutettiin 39 % koko 12 kk liikevaihtotavoitteesta. Lanseeraus jatkuu vahvana: viikkoon 33 mennessä oli jo saavutettu 65 % koko 12 kk liikevaihtotavoitteesta.

Toimisto

Bob The Robot
Ilkka Uotila
Strategi
Anu Igoni
Luova johtaja
Helmi Korpinen
Suunnittelija
Juha Nikkilä
Suunnittelija
Kimmo Nurmisto
Projektijohtaja
Joonas Wörlin
Tuottaja
Jenni Juntunen
Graafikko
Taru Staudinger
Graafikko

Avustavat tekijätiimit

Virta Helsinki
Minna Ahlsten
Account Director
Janne Rantanen
Planning Director
Jirka Rautavirta
Head of Broadcast
Jessi Fernandez
Planner
Päivi Saarinen
Planner
Michael Ovitz
Head of Digital
Aarni Kotiranta
Digital Strategist
Linda Westerberg
Digital Performance Planner
Milla Westerlund
Reserarch Manager
Bob the Robot Pictures
Ilmari Tiirikainen
Tuottaja
Teemu Niukkanen
Ohjaaja
Marjo Jäärni
Tuotantopäällikkö
Mira Merinen
Tuotantoassistentti