Deluxe rakentaa suomalaista ruokakulttuuria

Lidl

Palkinnot

Bronze Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Elintarvikkeet

Asiakas

Lidl
Lauri Sipponen
Toimitusjohtaja
Timo Hansio
Kaupallinen johtaja
Seppo Niemelä
Markkinointipäällikkö
Christian Saukkola
Mainospäällikkö
Kampanja pähkinänkuoressa 

Vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla päivittäistavarakauppa on tullut alas -1%. Markkina on hintasodassa, ja halpuuttaminen on yleinen puheenaihe. Katteet ovat heikentyneet, kun kampanjoinnin ja kulutuksen kärjessä ovat bulkkituotteet. Lidlin Deluxe tuoteperhe sisältää laadukkaita ja kansainvälisiä makuja.
Kausikampanjan tavoitteena oli laatumielikuvan kehittäminen ja myynnin kasvu. Humoristinen monimediakampanja sisälsi mm. suoraa, televisiota ja ulkomainontaa, lisäksi toteutettiin yksi kaikkien aikojen menestynein suomalainen sometoimenpide, nk. "Kuumat Kinkut". Kampanjan aikana Lidlin markkinaosuus nousi tähän astiseen huippuunsa, 10 %:iin. Vertailuajankohtaan myynnin kasvu oli +32 %, lisäksi kate tuotteissa oli keskimääräistä parempi ja kokonaismyynti kasvoi. Laatumielikuvalliset tavoitteet saavutettiin kampanja ollessa yksi Lidlin mainoshistorian pidetyimmistä.

Toimisto

Folk Finland
Tommi Laiho
Luova johtaja
Lasse Paasto
Copywriter
Kimmo Kvilahti
AD
Kimi Issakainen
AD
Pia Dahlman
Asiakkuusjohtaja
Jussi Huhtala
Graafinen suunnittelija

Avustavat tekijätiimit

Virta Helsinki
Minna Ahlsten
Account Director
Jirka Rautavirta
Head of Broadcast
Sari Korhonen
Planner
Päivi Saarinen
Planner
Michael Ovitz
Head of Digital
Phuong Puhakka
Digital Strategist
FLC Helsinki
Kasimir Häiväoja
Post Producer
Jenni Reenpää
Producer
Filmiyhtiö Otto
Ari Laitinen
Tuottaja
Malla Mäenpää
Tuotantopäällikkö
Markus Virpiö
Ohjaaja
Tuomo Virtanen
Kuvaaja
Iikka Hesse
Leikkaaja
Jukka Kujala
Post production tuottaja, Post Control Helsinki
Timo Anttila
Sound